לאחר כמה ימים של תחזיות סותרות, שכללו גם תרחישי אימה על סופות טרופיות, הגשם הגיע אתמול, אבל במרבית שעות היום הוא ירד בדרום הארץ. לפנות ערב המערכת הגשומה התפשטה לאזור המרכז וגשמים ירדו לפרקים ובעוצמה עם סופות רעמים בודדות. בכמה אזורים דווח על תקלות במערכת החשמל.


החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, שי פרנקל, מסר כי כמות המשקעים הגבוהה ביותר נמדדה אתמול בתחנת עזוז שבגבול ישראל־מצרים – 21 מ"מ. בפארן בערבה ירדו 14 מ"מ, ובמצפה רמון – 11 מ"מ.



אמש התעצמו הגשמים באזור המרכז והם צפויים להיחלש היום. במהלך היום צפויים לרדת גשמים מקומיים, בעיקר בצפון ובמרכז הארץ. עם זאת, בשירות המטאורולוגי מזהירים שעדיין קיים חשש קל משיטפונות בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח. גם מחר צפויים גשמים מקומיים בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף וייתכנו סופות רעמים יחידות. ביום שלישי יירדו על פי התחזית גשמים מקומיים מצפון הארץ עד לצפון הנגב וייתכנו סופות רעמים יחידות. עם זאת, גם בשלישי הגשמים ימשיכו להיחלש.



המערכת הגשומה צפויה להסתיים ביום רביעי. אז כבר תהיה עלייה במידות החום. ברשות הטבע והגנים החליטו בעקבות התחזית לגשמים שעלולים לרדת בעיקר בדרום הארץ, לסגור בסוף השבוע והיום את מסלולי הטיולים בדרגה, אוג וואדי קלט, וכן את מסלולי הגלישה בנחלי מדבר יהודה.



למרות מזג האוויר הגשום, כ־70 אלף מטיילים פקדו אתמול את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ואלפים נוספים הגיעו ליערות ואתרי קק"ל. ברשות הטבע והגנים ציינו כי בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים קיסריה, מצדה, קומראן עין פשחה (עינות צוקים), בית שאן ועין אפק ושמורת הטבע בניאס ברמת הגולן. לפנות בוקר הוזזו מחוגי השעון שעה אחת לאחור, ושעון החורף נכנס לתוקפו.