לאחר כמה ימים של תחזיות סותרות, שכללו גם תרחישי אימה על סופות טרופיות, גשמים החלו לרדת הערב (שבת) במרכז הארץ, לאחר שירד בדרום לאורך מרבית שעות היום. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, שי פרנקל, מסר כי כמות המשקעים הגבוהה ביותר נמדדה בתחנת עזוז שבגבול ישראל-מצרים – 21 מ"מ. בפארן בערבה ירדו 14 מ"מ ובמצפה רמון – 11 מ"מ. בעקבות ההצפות נחסמו לתנועה כביש 40 מצומת מצפה רמון לצומת ציפורים בשני הכיוונים וכביש 90 מצומת מנוחה לצומת עין יהב.
 
במהלך יום ראשון צפויים לרדת גשמים מקומיים, בעיקר בצפון ובמרכז הארץ. עם זאת, בשירות המטאורולוגי מזהירים שעדיין קיים חשש קל משיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח. ביום שני צפויים גשמים מקומיים בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף וייתכנו סופות רעמים יחידות. בשלישי יירדו על פי התחזית גשמים מקומיים מצפון הארץ עד לצפון הנגב וייתכנו סופות רעמים יחידות. עם זאת, אז הם יחלו להיחלש. המערכת הגשומה צפוייה להסתיים ביום רביעי, אז כבר צפוייה עלייה במידות החום.

כמו כן, כ-70 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים קיסריה עם 4,000 מבקרים, מצדה עם 3,400, קומראן ועין פשחה (עינות צוקים) עם 1,600 מבקרים כל אחד. אתרים נוספים היו גם בית שאן ועין אפק עם 1,200 מבקרים כל אחד ושמורת הטבע בניאס עם 1,500 מבקרים. מרשות הטבע והגנים נמסר כי ביומיים הקרובים (שבת וראשון) המסלולים בדרגה, אוג, וואדי קלט וכן כל מסלולי הגלישה בנחלי מדבר יהודה יהיו סגורים. 
בשירותי הכיבוי נערכים למזג האוויר הסוער הצפוי בסופ"ש ומסרו כי "במקומות בהם קיים חשש לשיטפונות או הצפה ניתנה הנחייה להעמיד את היחידות המיוחדות (יל"מ) בכוננות מלאה תוך שמירה על קשר רציף עם כלל הכוחות המבצעיים הפועלים בישראל וכן השירות המטאורולוגי". עוד נמסר כי אין להיכנס לנחלים, זרימות מים ומקווי מים העלולים להיות מלכודת מוות, יש לעקוב היטב אחר הוראות רט"ג בתקשורת ובאתר לפני שמתכננים טיול רגלי או רכוב לאיזור מדבר יהודה מחשש להיקלע לשטפון, חל איסור מוחלט להיכנס לכל המסלולים באפיקי נחלים ובאגני הניקוז בהם קיים חשש לשיטפון, הדבר מהווה סכנת חיים ממשית".

גשם בתל אביב, ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


"אסורה כניסה וחציית של אפיקי הנחלים ברגל וברכב עד לירידה מוחלטת של מפלס המים, יש להישאר במקומות בטוחים ולהישמע באופן מלא להנחיות התנועה והבטיחות של הצוותים בשטח. נוכח הרוחות החזקות והגשמים העזים, הצפויים מומלץ לפנות או לאבטח היטב חפצים שעשויים ליפול ממקום גבוה  ובכללם דודים,עציצים וענפים מסוכנים". 
בחברת החשמל ציינו כי לאור מזג האוויר הסוער הצפוי, תוגברו כוחות השטח ומוקד השירות. בשל הגשמים והרוחות ישנו צפי לנזקים ברשת החשמל ולהפרעות באספקה, וזאת, על אף ההיערכות הנרחבת.  מחברת החשמל נמסר: "צוותי העבודה בשטח ערוכים ומצויידים לטיפול בכל נזק, הפרעה ופגיעה, תודלקו ומוכנים לניוד גנרטורים, במות הרמה ומנופים, נמשכות סריקות קווים ועבודות גיזום, מרכזי השירות 103 יפעלו במתכונת מתוגברת ויעברו לטפל רק בנזקים והפרעות, על-פי צורך".
 

עוד נמסר: "מחברת החשמל מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולדווח מידית על חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל. חברת החשמל פועלת לתיקון פגיעות והחזרת אספקה סדירה מהר ככל שניתן , יחד עם זאת חשוב לנו להסביר כי לעיתים בשל אופי הפגיעה ברשת משך הטיפול עשוי להימשך מספר שעות, אין לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות- ולדווח על כך מידית למרכז השירות 103 או למוקד משטרת ישראל 100, יש להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי רוח חזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים. אם מבחינים בעצים או עמודים שאינם יציבים ועלולים ליפול, או ענפים שעלולים לגעת בחוטי חשמל, יש להודיע למוקד העירוני 106 או למרכזי השירות 103 של חברת החשמל".
לפי תחזית השירות המטאורולוגי, במהלך היום צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים וברד, בעיקר בדרום הארץ ובהרים, וקיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח, כמו גם חשש מהצפות במישור החוף הדרומי. בלילה עדיין צפויים לרדת גשמים מקומיים במרכז הארץ ובדרומה, וייתכנו סופות רעמים בודדות, כאשר קיים חשש משטפונות בנחלי הדרום והמזרח. המערכת הגשומה הצפויה עד יום ראשון תתמקד בעיקר בירידת משקעים מעל הים, אך לעתים ירדו גשמים מקומיים מעל היבשה.
מומחים מסבירים כי התנאים המשתנים באטמוספירה הם אלו המאפשרים את היווצרותן של סופות מסוג זה באזורנו. סוכנויות חיזוי בעולם, בהן השירות המטאורולוגי הבריטי, עוקבות בדאגה גדולה אחרי הסופה המדוברת בשל היותה נדירה כל כך באזורנו.