פייסבוק הודיעו היום (שלישי) כי יתבעו את חברת הסייבר הישראלית NSO, זאת בטענה כי ניצלה פרצת אבטחה באפליקצית וואטסאפ לצורכי ריגול אחרי משתמשים. במסמכי התביעה שהוגשו לבית המשפט בסן פרנסיסקו נכתב כי בין אותם האנשים שהחברה ניסתה לרגל אחריהם - עיתונאים, דיפלומטים, פעילים למען זכויות אדם, גורמי ממשל בכירים וכן אנשים נוספים. בחברה למעשה מעוניינים לחסום את NSO כך שזו לא תוכל לגשת או לנסות לגשת לשרתי פייסבוק או ווטסאפ ולחפש בהם מידע כלשהו.



חברת הסייבר הישראלית הואשמה לא פעם בריגול אחרי עיתונאים ופעילי זכויות אדם ברחבי העולם ושמם אף נקשר לרצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י בשנה שעברה. עם זאת, מנכ"ל החברה הכחיש את ההאשמות.



בחברה סירבו להגיב לפרסום.



כזכור, פרצת האבטחה המדוברת נחשפה במאי האחרון בדיווח של הפייננשל טיימס. לפי הדיווח, המתקפה עבדה באופן בו האקרים התקשרו למשתמש מסוים באמצעות אופציית השיחה הקולית באפליקציה. גם אם האדם לא ענה לשיחה, התוכנה הותקנה במכשירו ואפשרה גישה אליו ע"י התוקפים. השיחה הועלמה לאחר מכן מפירוט השיחות במכשיר.



בוואטסאפ הוסיפו כי צוות האבטחה שלהם "היה הראשון לזהות את הפרצה, וחלק את המידע עם ארגוני זכויות אדם, ארגוני ביון ואבטחה ועם משרד המשפטים האמריקאי.



בחברת NSO ציינו אז כי הם "אינם יכולים להשתמש בטכנולוגיה שברשותם על מנת לתקוף אדם או ארגון מסויימים".