אני רוצה להחליף את הרגלי התזונה שלי ולרדת במשקל אחרי לידה שנייה ונוטה לכיוון דיאטת הפליאו אך נאמר לי שבגלל צריכה רבה של בשר יש גם צריכה של המון שומן שלא בונה טוב את השריר ועושה נזק לאיזון בין הפחמימות, השומנים והחלבונים. במקביל חשוב לציין שאני עושה ספינינג שלוש פעמים בשבוע. מה לדעתך עליי לעשות?
"דיאטת הפליאו מבוססת על דיאטת האדם הקדמון שחי לפני שני מיליון שנה, כשצד בשר ומדי פעם היה מלקט גם פירות ואגוזים. באותה תקופה לא הייתה חיטה. בכל קבוצה של דיאטת פליאו יש פירושים שונים לדיאטה. לדוגמא יש כאלה שירשו לך לאכול אורז ויש כאלה שלא. היתרון בדיאטה הזו שהיא לא מכילה מוצרים מעובדים. למרות שכבר נתקלתי במתכון לעוגה הכוללת טחינה וקמח שקדים שמתאימה לדיאטת הפליאו. כשהבן שלי שמע על זה הוא צחק ותהה איך לאדם הקדמון היה טחינה וקמח שקדים. אם תבחרי מתוך כל השיטות הקיימות שאת בוחרת לקבל את האנרגיה שלך משומנים ופחות מפחמימות אך עדיין תאכלי פירות וירקות ותצטרכי מהם את הסוכר, תוכלי לבנות שרירים בצורה יפה מאוד בכל פעילות שאת עושה. אני חושבת שאם לא לוקחים את הפליאו בצורה קיצונית – זו תזונה בריאה הרבה יותר ממה שמרבית האנשים אוכלים".
 
הרבה אנשים אומרים שמותר גם לאכול סטייק ב-12 בלילה. זה נראה לי לא הגיוני. 

"אם לא מדובר בארוחת קבועה אז זה לא קריטי. שמעתי על הרבה גברים שעפו על זה שאפשר לאכול בשר כמה שהם רק רוצים. ברגע שאוכלים מעט פחמימות והרבה חלבונים, אחרי כמה ימים זה יוצר איזשהו דיכוי תיאבון. יכול להיות שהתחלה הם התלהבו מהסטייק בלילה אך זה לא יישאר באופן קבוע. תהיה ירידה בתיאבון ומתקבעים על תזונה עשירה עם כמות יפה של חלבון וחלק גדול האנרגיה הוא משומן, שעל פי המחקרים בשנים האחרונות נחשב לדבר לא רע בכלל ואפילו טוב נגד מחלות מסוימות. קחי בחשבון שסטייק בלילה יפריע לך לישון כי הקיבה צריכה לעכל את זה".
 


גיליתי שיש בקופות החולים דיאטה שמתאימה לך תפריט בהתאם לבדיקות הצואה שלך ובדיקת הדם שלך, כששולחים את התוצאות ומתנהלים דרך האפליקציה. יש לי חברה שידרה כך 40 קילו. את ממליצה על זה?
"דגימת צואה שנשלחת היום יכולה להיות שונה לחלוטין מדגימת צואה שתשלח בעוד שבוע אם תאכלי דברים אחרים. כל אחד שיאמרו לו להפסיק את הפחמימות הרעות והקמח הלבן ויאמרו לו להוסיף שומנים וחלבונים יכול לרדת 40 קילו. יכול להיות שחברתך סוף סוף עשתה דיאטה מאוזנת ובגלל זה היא הצליחה. בגלל שזה עולה הרבה כסף אני לא בהכרח ממליצה על זה. אני יכולה לתת לך את אותה הדיאטה מבלי שתשלמי הרבה. בבוקר לחם מלא עם גבינה וירקות, בעשר אם את רוצה משהו מתוק אז שיהיה עם אחוז שומן גבוה כמו תפוח עם יוגורט. בצהריים תאכלי חלבונים, לא חשוב אחוזי השומן שלהם ועם כמות ירקות בלתי מוגבלת. בארבע אפשר לאכול עוד משהו מתוק עם חלבון או שומן. אפשר גם חצי כוס גלידה שמנת או עוגה. בערב לאכול עוד שתי פרוסות של לחם עם חביתה, שקשוקה עם ירקות טריים או בתנור. גם מרק מתקבל בברכה".