האלימות ממשיכה להשתולל בהונג קונג: סטודנט כבן 22 מאוניברסיטת הונג קונג נהרג היום (שישי) במהלך ההפגנות האלימות במדינה. זהו המוות הראשון של סטודנט בתוך כמה חודשים של הפגנות אלימות כנגד הממשלה הסינית המנסה לחוקק את חוק ההסגרה הפוגע בחרויות הפרט של אזרחי הבועה הכלכלית הנמצאת דרומית לרפובליקה העממית של סין.

החשש כרגע הוא שהרצח הזה יוביל להתחדשות של ההפגנות האלימות נגד כוחות המשטרה. צ'או צה-יוק, הסטודנט ההרוג, היה תלמיד באוניברסיטת הונג קונג למדעים וטכנולוגיה, ומת מפציעות שליוו אותו החל מיום שני, אותן קיבל בעת השתתפות בסבב המחאה. הנסיבות לפציעות אלו טרם ברור לרשויות החוק במדינה, אך ישנה סברה כי הוא נפל מהקומה השלישית לשנייה במפלס חניון שכותר על ידי כוחות משטרה בחלקה המזרחי של קוואלון.

סטודנטים מפגינים בהונג קונג. צילום: רויטרס


מאות ואלפי מפגינים שהזדהו עם המקרה של צה-יוק, הגיעו לבית החולים השבוע על מנת להתפלל עבורו, הניחו עבורו פרחים שלחו ותלו מאות איגרות החלמה מהירה על קירות בית החולים בו אושפז. בעקבות מותו, סטודנטים רבים בקולוניה הבריטית לשעבר הקימו תנועות מחאה במוסדות שנים.

בסין מכחישים התערבות במתרחש בהונג קונג בחודשים האחרונים, ומפנים אצבע מאשימה כלפי מדינות המערב והתקשורת משום שלטענתה, הם אלו הגורמים לליבוי המחאות האלימות במדינה הקטנה.