האירוע המושקע "פליי פסטיגל", שיעלה בחנוכה הקרוב ויוקדש השנה לשיריו של צביקה פיק, סיפק היום (חמישי) סערה קטנה כאשר פורסם על החלטת מארגני האירוע להוציא את המילה "פרחה" מאחד הלהיטים הגדולים שכתב פיק, "שיר הפרחה", שיחודש על ידי כוכבת הנוער אנה זק, ויזכה לשם החדש "בא לי לרקוד".







לפני 40 שנה בדיוק יצא לאקרנים הסרט "שלאגר", בכיכובם של עפרה חזה ושלישיית "הגשש החיוור", שכלל שירים שנכתבו על ידי במאי הסרט עצמו אסי דיין, והולחנו על ידי פיק.



הסרט, שייצג את תרבות הדיסקו התל אביבית בשפע הומור ומשחקי לשון, לא זכה להצלחה מסחרית בזמן אמת, ורק כעבור שנים הוא הגיע למעמד של "סרט פולחן", אם כי מתוכו התפרסם בעיקר "שיר הפרחה", שביצעה חזה בתפקידה הקולנועי הראשון, לאחר שהתפרסמה קודם לכן כסולנית סדנת תאטרון שכונת התקווה.



השיר עורר פרובוקציה גדולה באותה תקופה, משום שהמילה "פרחה" נתפסה כשנויה במחלוקת, אך הדבר לא הפריע לו להפוך ללהיט היסטרי ולאחד השירים המזוהים ביותר עם חזה.



מהפקת "פליי פסטיגל" נמסר כי "אנחנו מאוד משתדלים להקפיד על תכנים שמתאימים לגילאים הצעירים", בעוד מנהלה המיתולוגי של חזה, בצלאל אלוני, הבהיר כי "אלמלא השיר היה טוב כמו שהוא, הוא לא היה שורד כל כך הרבה שנים". צביקה פיק, מלחין השיר, מסר כי הוא "לא מדבר על הפסטיגל".