לאחר שחוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב נגב של המשטרה סיימו את החקירה ופענחו את הרצח, כתב אישום הוגש היום (שני) על ידי הפרקליטות נגד ד"ר גיורא פראף-פרי, תושב תלמי אליהו שבנגב, בגין רצח אשתו אסתי אהרונוביץ' ז"ל בביתם בחודש שעבר. פראף-פרי, השוהה במעצר, מצוי בבידוד במהלך הימים האחרונים מחשש שישים קץ לחייו. 

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יואב קישון, על רקע סכסוך כספי החלה המנוחה בנקיטת צעדים משפטיים נגד פראף-פרי. עת שהה הרופא בחו"ל במשך כ-10 ימים שקדמו לרצח, העבירה הקורבן את חפציו מחדרם המשותף לחדר אחר בבית, וכן הסתירה את האקדח שהחזיק הנאשם בבית ברשיון. כשחזר הנאשם מחו"ל, הודיעה המנוחה לנאשם שתחזיר לו את האקדח רק כאשר יעזוב את הבית.

ב-3 בנובמבר, עת שהו בני הזוג בבית, נטל הנאשם את האקדח וירה ממנו חמישה כדורים לעבר המנוחה. לאחר הירי, נמלט הנאשם מהמקום במכוניתו, כשהוא משאיר את המנוחה מתבוססת בדמה על הרצפה. במעשיו אלו, גרם פראף-פרי בכוונה למותה של המנוחה, לאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית.

כזכור, בבית המשפט נחשף בשבוע שעבר חלק מגרסתו, לפיה במהלך מאבק עם אשתו נפלט כדור ואירעה לדבריו "התאונה המצערת". לטענתו הוא ניסה להתאבד, ולכן עזב את המקום. המשטרה מבחינתה טוענת כי מדובר ברצח ושאהרונוביץ' בת ה-70 ביקשה לסיים עמו את היחסים, מה שהוביל אותו לירות בה למוות.



ד"ר גיורא פראף-פרי בבית המשפט. צילום: דניאל חג'בי
ד"ר גיורא פראף-פרי בבית המשפט. צילום: דניאל חג'בי



פראף-פרי התמחה בארצות הברית ובתחילת שנות ה-2000 היה לישראלי הראשון שעבד עבור ארגון הצלב האדום. בחסות הארגון הגיע למקומות כמו קמבודיה, תאילנד, גינאה המשוונית, גיאורגיה ועוד. הוא עמד בראש משלחת רפואית לארמניה בזמן המלחמה שם, ניהל בית חולים באפריקה ושימש רופא בכיר בבתי חולים בשמורות אינדיאניות בארצות הברית. גם בישראל שימש רופא בזמנים קשים, כרופא צבאי בלבנון במהלך מלחמת לבנון הראשונה.



את ניסיונו ניצל לכתיבת ספר אודות המטיילים הישראלים במזרח הרחוק וכן שימש מרצה על נושאים כמו רפואה עולמית בארצות עולם שלישי, על עבודתו בארגון הצלב האדום ועל מערכות בריאות בעולם בהשוואה לישראל. בראיונות סיפר כי עברה של אמו כניצולת שואה השפיעה עליו רבות ועל הצורך שלו לעזור לחלשים. הוא העיד על עצמו כמי שמלחמת יום הכיפורים הביאה אותו לסבול מרמה מסוימת של תסמונת פוסט-טראומטית.