בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום (חמישי) בשמונה ימים את מעצרו של ד"ר גיורא פראף פרי החשוד ברצח רעייתו אסתר אהרונוביץ'. כזכור, בבית המשפט נחשף בשבוע שעבר חלק מגרסתו, לפיה במהלך מאבק עם אשתו נפלט כדור ואירעה לדבריו "התאונה המצערת". לטענתו הוא ניסה להתאבד, ולכן עזב את המקום. המשטרה מבחינתה טוענת כי מדובר ברצח. "היא הייתה אהבת חיי", אמר החשוד.
פראף פרי התמחה בארצות הברית ובתחילת שנות ה-2000 היה לישראלי הראשון שעבד עבור ארגון הצלב האדום. בחסות הארגון הגיע למקומות כמו קמבודיה, תאילנד, גינאה המשוונית, גיאורגיה ועוד. הוא עמד בראש משלחת רפואית לארמניה בזמן המלחמה שם, ניהל בית חולים באפריקה ושימש רופא בכיר בבתי חולים בשמורות אינדיאניות בארצות הברית. גם בישראל שימש רופא בזמנים קשים, כרופא צבאי בלבנון במהלך מלחמת לבנון הראשונה.
את ניסיונו ניצל לכתיבת ספר אודות המטיילים הישראלים במזרח הרחוק וכן שימש מרצה על נושאים כמו רפואה עולמית בארצות עולם שלישי, על עבודתו בארגון הצלב האדום ועל מערכות בריאות בעולם בהשוואה לישראל. בראיונות סיפר כי עברה של אמו כניצולת שואה השפיעה עליו רבות ועל הצורך שלו לעזור לחלשים. הוא העיד על עצמו כמי שמלחמת יום הכיפורים הביאה אותו לסבול מרמה מסוימת של תסמונת פוסט-טראומטית.

האישה שעל פי החשד רצח אמש היא אשתו השנייה. על פי החשד, היא ביקשה לסיים עמו את היחסים, מה שהוביל אותו לירות בה למוות. מאוחר יותר היום יתקיים בבית המשפט דיון בהארכת מעצרו, ככל הנראה בהעדרו, מאחר שהוא פצוע במצב בינוני כתוצאה מהתאונה שעבר עם רכבו בעת ההמלטות ומאושפז בבית החולים ברזילי.