יפה יששכר, אמה של נעמה שכלואה ברוסיה, התייחסה הבוקר (רביעי) בשיחה עם אילה חסון להעברת בתה לכלא מרוחק ללא ידיעתם. "אני נמצאת במוסקבה ומנסה ליצור קשר עם מישהו, אבל לצערי ללא הצלחה", סיפרה ב-103FM, "לא עובדים כאן היום כי זה הנובי גוד".

איך נודעו לך הפרטים?
"ביום שישי הבנתי מעורכת הדין שבשבת יעבירו אותה לכלא הקודם בו שהתה, שם נמצאים כל חפציה האישיים. מדובר בכלא רחוק ממוסקבה. היא הייתה בכלא זמני עשרה ימים והדברים נמשכים. ביום שני בבוקר עורכת הדין הגיעה ונאמר לה לפתע שהחליטו להעביר את נעמה כבר ביום שישי. אני חושבת שהם בכוונה מקשים עכשיו, זה עוד איתות בשבילנו, אחרת אין סיבה להרחיק אותה לכיוון אחר מבלי לתת לי לראות אותה ולהביא לה דברים. הקונסולית ניסתה לברר אם אוכל להכניס לה דברים או לדבר איתה. הם אמרו שלא".

"הכלא רחוק ועורכת הדין הצליחה להגיע לשם ולדבר איתה במשך שעה", סיפרה, "כששאלתי אותה איך המקום היא אמרה לי שזה גרוע יותר מהמקום הקודם בו שהתה". לדבריה, נעמה אמרה לפרקליטתה שמצבה לא טוב. "בדרך כלל היא אומרת שהיא בסדר, אבל הפעם היא אמרה שהיא לא מאמינה למערכת", ציינה יששכר, "אומרים לה לארוז ולוקחים אותה למקום אחר".

אמה של נעמה הוסיפה: "אנחנו רוצים להגיש ערעור לבית משפט גבוה יותר, הדבר יקרה אחרי שהחגים ברוסיה יעברו". לדבריה, ראש הממשלה נתניהו שלשום הוא אמר שהם כן פועלים. הייתה אמורה להיות לנו פגישה אך לא עליתי על הטיסה כי לא ידעתי מה קורה עם נעמה. כשנודע לי הטיסה כבר עזבה בלעדיי והוא נפגש עם בתי ליעד".

יפה יששכר ציינה כי "נתניהו היה מאוד קשוב לליעד במהלך השיחה והיא סיפרה לו מה עובר עליה". היא הדגישה: "נתניהו התחייב להחזיר את נעמה אבל לא נקב בתאריך". אמה של הישראלית הוסיפה: "אני לא מבינה איך הנשיא פוטין יכול לעשות דבר כזה. היא אפילו לא הייתה תיירת. מה הוא דורש? זה כנראה משהו אסטרטגי".

אני לא יודעת לומר לך.
"אני הולכת עם התיק שלה ורוצה שייקחו את הסוודרים, הספר והגרביים בשבילה. הספר זה כמו אוכל בשבילה. מה היא עושה שם כל היום חוץ מלקרוא ולכתוב. לכל כלא יש כללים אחרים. כל מעבר לוקח שעות כשמבצעים בה חיפוש".