התחממות בבירה: הצבא בעיראק אישר כי נפלו הערב (ראשון) שש רקטות קטיושה סמוך לאזור הירוק בבגדד, שבו שוכנות שגרירויות ובהן שגרירות ארצות הברית. לפי הדיווחים, הופעלו אזעקות בבניין השגרירות האמריקנית ונשמעו מספר פיצוצים. ב"אל-ערביה" דווח כי נפצעו מספר אזרחים אשר שהו בבית מגורים סמוך למקום.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ כתב לפני זמן קצר בחשבון הטוויר שלו: "במידה ואיראן תתקוף כל אדם או מטרה אמריקאית, ארה"ב תכה בחזרה במהירות ובעוצמה ואפילו באופן לא מידתי. אני לא צריך להתריע על כך, אבל אומר זאת בכל אופן". 

מוקדם יותר היום כתב עוד נשיא ארה"ב: "ארצות הברית הוציאה שני טריליון דולר על ציוד צבאי חדיש. אנחנו המעצמה הגדולה ובאופן מובהק הטובה ביותר בעולם. אם איראן תבצע מתקפה על בסיס אמריקאי או על כל אמריקאי, אנחנו נשלח חלק מהציוד החדש והיפה שלנו לכיוונם, ללא היסוס".

 

אתמול דווח רשת אל ג'זירה על שתי פצצות מרגמה שנחתו במתחם עם כוחות צבא אמריקאיים בעיר מוסול שבצפון עיראק. במקביל, דווח על הפצצות נרחבות לעבר הבסיס "אימאם עלי" בעיר בוכמאל שבסוריה, השייך למשמרות המהפכה האיראניות.

מוקדם יותר, דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי קטיושה נפלה סמוך למתחם השגרירות האמריקאית בבגדד. על פי הדיווחים, אין נפגעים בתקרית. עוד דווח כי שתי קטיושות נוספות נחתו בתוך בסיס עיראקי, אשר גם בו נמצאו בין השאר חיילים אמריקאים. גם בתקרית הזו לא היו נפגעים.

כזכור, בשבוע שעבר הגיעו אלפי בני אדם לאזור השגרירות האמריקאית בבירת עיראק בגדד, זאת על מנת למחות על תקיפת צבא ארצות הברית אתרים של מיליציות שיעיות במדינה. נשיא ארה"ב הטיל את האשמה על איראן, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "איראן רצחה קבלן אמריקאי ופצעה רבים. הגבנו בתקיפות ותמיד נעשה זאת. כעת איראן מתזמנת מתקפה על שגרירות ארה"ב בעיראק. הם יישאו באחריות. בנוסף, אנחנו מצפים מעיראק להשתמש בכוחותיה כדי להגן על השגרירות, וכך הודענו לה". 

הפגנה מול שגרירות ארצות הברית בבגדד. צילום: רויטרס
הפגנה מול שגרירות ארצות הברית בבגדד. צילום: רויטרס

על פי דיווחים ערביים, תומכי מיליציות המזוהות עם ארגון חיזבאללה שרפו חומה חיצונית של המבנה ולאחר מכן ניסו לפרוץ לשגרירות עצמה. על פי דיווח בערוץ "אל-מיאדין", בכירים במשרד החוץ העיראקי הודיעו כי השגריר האמריקאי וצוות עובדי השגרירות פונו מהשגרירות. בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו שוחח עם ראש הממשלה ונשיא עיראק והבהיר להם כי ארצות הברית תגן על אנשיה המוצבים במדינה. מנהיגי עיראק הבטיחו כי יערבו לביטחונם של אנשי השגרירות.