יותם עידן, מנכ"ל וממייסדי חברת Weski, חזר השבוע מחופשת סקי שהזמין באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית החכמה שפיתחה החברה בארבע השנים האחרונות. החברה הוקמה בתוכנית של המרכז הבינתחומי ליזמות ופיתוח סטארט־אפ על ידי עידן ודויד בן זימרה, ומאז הצטרפו לשורותיה שני מייסדים נוספים, בן לנג ורועי צין. מה שעמד מאחורי הפיתוח הוא ההבחנה כי חסרה גמישות בענף תיירות הסקי, וללקוחות מוצעות כארבע אופציות למלונות במספר אתרים מצומצם. 

בנוסף, במצב הקיים כל לקוח שחפץ בהזמנת חופשת סקי באופן עצמאי נאלץ לבדוק ידנית שדות תעופה, דרכי הגעה מכל שדה לאתר הסקי, השוואת מחירים, מציאת מקום לינה באזור, רכישת אישורים והזמנת ציוד. החברה, שפועלת כשלוש שנים בשוק, מפעילה אתר בעל פלטפורמת חיפוש חכמה ושמתעדכנת בזמן אמת, המאפשרת להשוות בין כל המשתנים האלה למציאת האפשרות הנוחה והזולה ביותר בלחיצת כפתור. 

הטכנולוגיה מחברת מנועי חיפוש של טיסות, מלונות, דירות, פתרונות ללינה, כרטיסי כניסה לאתרי הסקי, ומציעה ללקוח לבחור אופציות היסעים לאתר ובחזרה ממנו. המשתמשים יכולים גם להשכיר דרך האתר ציוד סקי, או להוסיף לעסקה העלאת ציוד סקי שלהם למטען המטוס ולהזמין שיעורי סקי למעוניינים. נתוני החברה מדווחים על הוזלה של כ־20% בעלויות בהשוואה להזמנה באופן פרטי. "כשאתה פותח קובץ אקסל להשוואה בין מחירים, הקובץ לא מתעדכן אונליין ומחירים משתנים. האתר כן מתעדכן" מספר עידן. 

ייחודיות החברה היא באפשרות הניתנת למשתמש לבחור את אורך החופשה. חופשות סקי באופן טבעי מוצעות כעסקת חבילה של שבוע ימים, אך דרך Weski קיימת אפשרות להתאים את משך החופשה והתאריכים בהתאם ללוח הזמנים של הלקוח.

עידן מדגיש כי החברה מפעילה נציגים בשטח שמקבלים את פני התיירים, מעבירים לידיהם את הציוד והאישורים שהונפקו עבורם, ומעניקים שירות למבקרים, לצד שירות טלפוני 24/7. רבים מהנציגים באתרי הסקי הם אנשים מקומיים שחיים בסמוך לאתרי הסקי ומכירים את האתר על בוריו. יש להם יכולת גבוהה במתן עצות, תמיכה וסיוע למבקרים בו. נציגים אחרים הם ישראלים שנוסעים לעונה לאתרי סקי שבהם הם מתמחים ויודעים לטפל בקהל הישראלי באופן מיטבי. 

לחברה כ־60 אלף לקוחות בארץ, במגמת עלייה של כ־10% בשנה. החברה פועלת באופן בינלאומי ולקוחות רבים שלה גרים בבריטניה, גרמניה וארה"ב - להם היא מספקת את כל האישורים והפרטים במקום אחד. Weski שואפת להיות חברת הסקי הגדולה בעולם וכעת מתמקדת בחופשות בהרים האלפיים ב־36 אתרי סקי, ומתכננת להתרחב למזרח אירופה, למזרח הרחוק, לארה"ב ולקנדה. "שווה לפחות פעם אחת לראות את השלג, לחוות את החוויה ולראות אם זה מתאים לך" מסכם עידן.