בבית היהודי הגיבו היום (שלישי) להסכם בין בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט על ריצה משותפת. "נחשף פרצופם האמיתי של בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט - ריסוק הציונות הדתית", נכתב, "נפתלי חוזר לטעות המרה של מועד א׳ ועכשיו הצטרף בצלאל לטעות החמורה. מתחילת הדרך קראנו לאחדות השורות אך הם העדיפו לפצל את המחנה ולפגוע במחנה הימין כולו". 

עוד נמסר כי "פתאום לא מעניין את בצלאל פריימריז פתוחים, התמודדות דמוקרטית או מיזוג מפלגות, אלא רק הכיסא החם בימין החדש. הבית היהודי המאוחד ימשיך קדימה ונודיע על המשך המהלכים בקרוב".

חרף קריאתם של בנט וסמוטריץ' לפרץ לאיחוד הכוחות, בבית היהודי דוחים את הרעיון ומוסרים למעריב כי "אין שום מגעים ולא יהיו. אנחנו רצים בשתי רשימות".

במקביל, איש התקשורת שמעון ריקלין שיתף ציוץ בחשבון הטוויטר בו הוא מספר לעוקביו כי קיבל פניה נוספת מסיעת הבית היהודי המאוחד והוא שוקל להצטרף לרשימה: "נטיית הלב שלי היתה לומר לא, אבל כעת פנו אלי שוב מהבית היהודי כדי שאעזור לגוש הימין לנצח" לבסוף כתב ריקלין לעוקביו כי הוא ישמח לשמע את דעתם.

"בנט נטש את הציונות הדתית וסמוטריץ' מצטרף אליו"

בעקבות חתימת ההסכם בין הימין החדש לאיחוד הלאומי, מעוצמה יהודית נמסר: "לאחר שבנט נטש את הציונות הדתית, מי שמצטרף אליו הוא לא אחר מאשר בצלאל סמוטריץ' - והכל בגלל אגו: סמוטריץ' היה על סף חתימת הסכם עם הבית הבית היהודי המאוחד הלילה, ורק בגלל המקום הרביעי שלא הובטח באופן סופי לאופיר סופר הוא החליט לעבור לבנט ושקד ולהצטרף למי שנטשו אך לא מזמן את הציונות הדתית".

עוד נמסר כי: "הימין החדש והאיחוד הלאומי מנסים למחוק את הציונות הדתית בחיבור מגוחך שכל כולו כיסאולוגיה. סמוטריץ' היתל בציבור במשך כל השבועות האחרונים בהצהרותיו על חיבור, אחדות, פריימריז ומיזוג, אבל מסתבר שכל ההצהרות היו כדי לקבל מקומות ראשונים ומשודרגים. עוצמה יהודית והבית היהודי יפעלו לטובת שילוב גורמים נוספים ברשימת הציונות הדתית וביחד נביא לנצחון הימין בבחירות".

כאמור, מוקדם יותר היום נחתם הסכם ריצה משותפת מפתיע בין יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד לבין יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', זאת לאחר שהמשא ומתן בין מפלגתו של האחרון לבין הבית היהודי פוצץ לפנות בוקר.

בימין החדש מיהרו מיד לאחר חתימת ההסכם לקרוא לרב פרץ לחבור אליהם למפלגת ימין מאוחדת רחבה. בנט מסר כי "זה יום גדול. איחדנו מחדש את הבית. הובלנו לאחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית - ממסורתיים ועד חרד״לים, מכיפה סרוגה ועד כיפת שמיים, מתל אביב ועד קדומים. אני קורא לידידי הרב רפי להצטרף אלינו מיד למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי".

תמיכה רבנית לסמוטריץ': "מגבים את מהלכיו שכולם לשם שמיים"

רבנים בכירים, בהם ראשי ישיבות ורבני ישובים, מפרסמים תמיכה במהלכיו של סמוטריץ'. במכתב אותו מפרסמים הרבנים נכתב: "כבר תקופה ארוכה שאנו יושבים יחד עם שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' בצמתי ההכרעות על מנת להוביל את הציונות הדתית לחוף מבטחים ועל מנת שמן המשבר הנוכחי תצמח ישועה וברכה".

הרבנים אף מגלים טפח מהתייעצויות אשר נעשו בתקופה האחרונה בחדרים סגורים: "אנו מעודכנים בנעשה ושותפים בהתלבטויות הרבות והכבדות אשר רובצות על כתפיו". הרבנים דוחים את הטענות לפיהן בתוך ההסכם היו נגיעות אישיות:
"בניגוד לטענות שהושמעו, אנו מעידים כי השאלה הפרסונלית מעולם לא הובילה את הדיונים אלא אך ורק תורת ישראל, אחדות המחנה, הזהות היהודית של מדינת ישראל, גורלה של ארצנו הקדושה והדרכים המעשיות הנכונות ביותר על מנת להוציא לפועל את הערכים הנשגבים הללו".

סמוטריץ'. צילום: אבשלום ששוני
סמוטריץ'. צילום: אבשלום ששוני

"אנו מבקשים לחזק את שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' על החיבור למפלגת הימין החדש ומגבים את מהלכיו שכולם לשם שמיים, למען שמו באהבה", נמסר עוד בהצהרתם. הרבנים אף קוראים לרב רפי פרץ להצטרף אל החיבור: "אנו קוראים לשר החינוך הרב רפי פרץ להצטרף אל החיבור עם כלל הכוחות ולהביא בכך ברכה ובשורה של אחדות". על המכתב חתומים הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר רמת גן, הרב שמעון כהן ראש מוסדות בית מוריה באר שבע, הרב דוד דודקביץ' רב הישוב יצהר וראש ישיבת רועה ישראל, הרב אליקים לבנון רב השומרון וראש ישיבת ברכת יוסף אלון מורה, הרב חיים גנץ ראש ישיבת מעלה אליהו תל אביב והרב יואל מנוביץ' ראש ישיבת ההסדר בחיספין.