איש התקשורת המזוהה עם מחנה הימין, שמעון ריקלין, היה קרוב לסיכום על הצטרפותו למפלגת הבית היהודי ולרשימת איחוד מפלגות הימין לכנסת, ושוריין לו ברשימה הזו המקום השני. למרות דיווחים אלו, ריקלין הודיע כי לא ייצטרף לפוליטיקה ולא יתמודד כחלק מהרשימה בבחירות הקרובות.

על פי מה שסוכם טרם סירובו של ריקלין, הוא היה צפוי להיות משובץ במקום השני ברשימה המאוחדת, מתחת ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ומעל ליו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. ריקלין צייץ בחשבון הטוויטר שלו "אני מוכן", כפראפרזה על ציוצו של גדעון סער בו הכריז על התמודדות בפריימריז לראשות הליכוד.

בעברו היה ריקלין, ארכיאולוג במקצועו, חבר במועצה אזורית מטה בנימין ובמזכירות תנועת אמנה, והשתתף במאבקים ציבוריים רבים של מחנה הימין. בנוסף, בשנים האחרונות הוא משמש כפרשן ומגיש תוכניות אקטואליה בערוץ 20, ומשתתף בפאנלים בערוצי טלוויזיה ורדיו נוספים.

אין זו הפעם הראשונה בה מפלגת הבית היהודי מנסה לגייס דמות מוכרת לרשימה. בבחירות 2015 הוצב ברשימה העיתונאי ינון מגל ונבחר לכנסת, אך נאלץ להתפטר כעבור מספר חודשים לאחר שאשת התקשורת רחלי רוטנר טענה כי הטריד אותה מינית. עוד בבחירות 2015 הוצב ברשימה כדורגלן העבר אלי אוחנה, אך התפטר כעבור יומיים עקב הביקורת הרבה לה זכה המהלך.

שמעון ריקלין פרסם תגובה בחשבון הטוויטר שלו, בה כתב: "‏חברים יקרים. תודה רבה לכל המברכים. תודה רבה לכל המתעניינים. זה מוקדם מדי. עדיין לא הולך לשום מקום למרות ההצעה הנדיבה של הבית היהודי. בניגוד לבחירות הקודמות חשוב שהפעם ירוצו ביחד ושמח לעזור בכך בלי קשר למקום בכנסת. אם יהיה משהו חדש בעניין אעדכן עד אז נא לחזור לשגרה".