התזונאית ד"ר מאיה רוזמן מייעצת למאזינים בנושאים שונים בתוכניתה השבועית ב-103FM. מתמודדים עם סוכרת, כולסטרול גבוה, בעיית השמנה או אפילו עייפות? מאיה רוזמן כאן בשבילכם, מייעצת, מלווה ולקינוח – שולחת אתכם הביתה עם מתכון בריא וטעים.

קיבלתי מתכון למאפיס שמכיל כוס קמח קוקוס, שליש כוס שמן רגיל, שתי בננות בשלות מעוכות, כפית סודה לשתייה, שליש כוס מייפל/סילאן או דבש, שתי ביצים, מעט קינמון ושליש כוס מים. מה דעתך על קמח קוקוס ומהו הערך הקלורי שלו?
"אם מדובר על מאה גרם (כוס) קמח קוקוס ויוצאים לך כ-16 יחידות מאפינס אז מדובר על מאה קלוריות למאפינס. זה יכול לשמש אותך לארוחת בוקר או נשנוש ביניים בזמן דיאטה. דעי לך שלקמח קוקוס יש 15% אחוזי שומן לעומת קמחים אחרים שמכילים 2% שומן. בניגוד לקמחים אחרים יש לו גם 35% סיבים תזונתיים, מה שאמור לגרום לך לשבוע ממנו ליותר זמן. המתכון שלך נשמע מצוין, אנסה אותו".

שאלה נוספת, יש מזונות שאת ממליצה למי שסובל מבעיה כרונית בכבד? אני רק יודעת שאסור מזון שמכביד על הכבד ועדיף אוכל מאודה וכרוב ירוק.
"אני הייתי ממליצה פחות צריכה של קפה ולהחליפו בקפה נטול קפאין או קקאו. לא לצרוך הרבה אלכוהול ולא חומרים משמרים, צבעי מאכל וכד'. שימי לב שיש גבינות שמכילות גם חומרים משמרים. שווה לקרוא ולחפש תחליפים".