מתחננים לסיוע: "אנחנו מיואשים ומתחננים שיסייעו לנו" - אמר אתמול שרון אליה, לאחר שבהליך משפטי שהתקיים בבית משפט בטביליסי, בירת גיאורגיה, נדחתה הבקשה להנפיק תעודת לידה לבנו הפעוט עמית, שנולד בהליך פונדקאות לפני כשלושה חודשים. אתמול נדחתה הבקשה שהוגשה לוועדה של משרד הפנים של גאורגיה, וכעת יוגש ערעור לבית המשפט במדינה, אבל ההליך עלול להימשך עוד חודשים ארוכים.

"כבר שלושה חודשים שאשתי, בתנו בת ה־6 וחמותי, שהיא אישה מבוגרת בת 72, שוהות בגיאורגיה וממתינות לקבלת תעודת הלידה של התינוק. אני כל הזמן נוסע וחוזר", סיפר אליה. "אשתי קיבלה באופן קשה מאוד את ההחלטה - ופרצה בבכי. זה נורא".

בני הזוג אליה מגבעתיים, שכבר עברו לפני כשש שנים הליך של פונדקאות עם בתם הבכורה נועה, בארץ, הצליחו ב־6 בנובמבר להביא בן בהליך דומה, הפעם בגיאורגיה. בשל בעיה טכנית של חתימות לא הונפקה לתינוק תעודת לידה והם לא יכולים לחזור איתו מגיאורגיה.

"פנינו לכל מי שרק אפשר, גם לראש הממשלה בנימין נתניהו. מה שקורה הוא אסון. אנחנו רק מבקשים לשוב הביתה עם התינוק ולנהל חיים נורמליים", הוסיף אליה בקול שבור. "אנחנו בני 48. בעבר קיבלתי טיפולים למחלת הסרטן וגם אשתי קיבלה טיפולים. שנינו התגברנו ומגיע לנו סוף־סוף לחיות בשלווה ולגדל את שני הילדים שחלמנו עליהם כל כך הרבה שנים".

אליה התריע כי בנו הפעוט עמית לא קיבל חיסונים וגם לא עבר עדיין ברית מילה. "גם לא ניתן להעניק לו ביטוח רפואי. יש כאן פיקוח נפש", הוסיף. אליה פנה לראש עיריית גבעתיים רן קוניק, וזה הבטיח להירתם וליזום קמפיין ציבורי כדי להביא לסיום הפרשה.