בואו נחזור רגע ל־18 ביוני 2018. שר הביטחון הוא אביגדור ליברמן. שר החינוך הוא נפתלי בנט. בפתח ישיבת הבית היהודי מביט בנט למיקרופונים במבט סמכותי ואומר: "עפיפוני נפץ ובלוני תבערה הם לא משחק ילדים, הם כלי נשק קטלני שנועד להרוג את ילדינו, זה כלי נשק רצחני שמופעל על ידי חמאס, צריך להפסיק לירות ליד ולעבור לירי לעבר המטרה".

קצת פחות מחודש לאחר מכן, ב־15 ביולי 2018, אחרי עוד יממה קשה בדרום, ניטש עימות סוער בישיבת הקבינט המדיני־ביטחוני בין אותו נפתלי בנט לרמטכ"ל, רב־אלוף גדי איזנקוט. "מדוע לא לירות בכל מי שיורה נשק אווירי לעבר היישובים שלנו וגם לעבר החוליות?", שאל בנט, "הרי אין כל מניעה משפטית. למה לירות ליד ולא בהן? מדובר במחבלים לכל דבר". איזנקוט לא נגרר להתלהמות וענה שלדעתו לא נכון לירות לעבר ילדים ונערים שהם לפעמים אלה שמשגרים את הבלונים. בלהט הוויכוח נשאל בנט אם הוא ממליץ להפיל פצצות ממטוסים על חוליות של צעירים ששיגרו עפיפונים או בלונים, והשיב ב"כן" מהדהד. "זה נוגד את עמדתי הערכית והמבצעית", ענה איזנקוט. 

מישהו דאג להדליף את כל זה מתוך דיון סודי החוסה תחת חסיון ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי. המישהו הזה אינו איזנקוט. מהיכרות רבת שנים עם הרמטכ"ל ה־21 של צה"ל, הוא מעולם לא הדליף שום דבר משום מקום. השבוע דחה היועמ"ש מנדלבליט סופית את דרישתה של התנועה לאיכות השלטון לחקור את ההדלפות המסוימות האלה מהקבינט. מנדלבליט צודק. הדלפות, גם מהקבינט, הן נשמת אפה של הדמוקרטיה. לפעמים הן גם נשמת אפו של הפופוליסט הפוליטי, מנפח הבלונים הסדרתי.

נדלג לימינו אלה. שר הביטחון הוא נפתלי בנט. ההוא מהבלונים של אביב 2018. בינתיים אנחנו בחורף 2020. טרור הבלונים שודרג. זה כבר לא בלוני תבערה, זה בלוני נפץ. הוא הולך וגובר מדי יום. בנוסף, נורו 17 רקטות לעבר ישראל בשבועיים האחרונים. יותר מרקטה ליממה. האם צה"ל החדש, הצבא ששיפר את ה"קטלניות", עם הרמטכ"ל השש אלי קרב שחותר למגע והדביר את הטרור במבצע חגורה שחורה, יורה עכשיו על מפריחי הבלונים? לא יורים ולא זבובים. דברים שיורים מכאן, לא רואים משם כנראה. בנט היה בכלל בחו"ל השבוע. להקת המעודדות הפתטית שלו בטוויטר ממשיכה להרים על נס את פועלו כשר ביטחון שמאלץ את אויבי ישראל להימלט בבהלה למאורותיהם. הבעיה היא שהבלונים והרקטות לא משוגרים ומופרחים בטוויטר, אלא בעוטף עזה. בנט, נכון לעכשיו, הוא שילוב בין פופאי (לפני התרד) לגראוצ'ו מרקס.

הטור המלא מתפרסם היום ב"מעריב סופהשבוע"