בית משפט השלום בתל אביב גזר הבוקר (שני) 10 חודשי מאסר בפועל על ניצב בדימוס ניסו שחם, שהורשע בעבירות של הטרדה מינית ומרמה והפרת אמונים. בנוסף, גזר השופט שמואל מלמד על שחם חמישה ושלושה חודשי מאסר על תנאי על שתי עבירות נפרדות, קנס בסך 7,500 שקלים ופיצוי על סך 1,500 שקלים לשתיים מהמתלוננות. בית המשפט קיבל את בקשת ההגנה לעיכוב ביצוע ועונשו של שחם יידחה עד ל-25 במרץ.

העונש שהטיל השופט עונה לדרישת המחלקה לחקירות שוטרים, שדרשה בשלב הטיעונים לעונש מאסר בפועל למפקד מחוז ירושלים לשעבר. בכיר בפרקליטות אמר לאחר הדיון בטיעונים לעונש, כי "כששומר חוק הופך למפר חוק זה מעילה באמון הציבור".

עורך דינו של שחם, בוזע בן צור, אמר בתום הדיון כי הם לא יגישו ערעור על העונש עצמו, אבל כן יבקשו רשות ערעור לבית המשפט העליון על עצם ההרשעה.

ניסו שחם ועו"ד בועז בן צור לאחר הקראת גזר הדין. צילום: אבשלום ששוני

מפרקליטות המדינה נמסר בעקבות גזר הדין, כי "בפסק הדין נקבע כי ניצב בדימוס ניסו שחם השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו ופגע קשות במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי שעליו הוא עצמו היה מופקד". מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי בית המשפט קבע כי מפקד בכיר אשר מנצל את מעמדו לצורך קשירת יחסים מיניים במקום העבודה גורם לפגיעה חמורה בכבוד האדם של השוטרות ובשוויון הזדמנויות שלהן במקום עבודתן - ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח. וזאת בנוסף לעבירות המין בהן הורשע ניסו, שהן חמורות לא פחות. בתום הליך משפטי ממושך, נבקש לחזק את ידי השוטרות שהתייצבו על דוכן העדים - למרות הקושי הרב הכרוך בכך, ואנו תקווה כי פסק הדין שניתן בעניינו של ניסו שחם יהווה תמרור אזהרה ואבן דרך משמעותית במאבק ליצירת סביבת עבודה בטוחה, שוויונית ומוגנת לשוטרות בפרט ולנשים בכלל".

כזכור, הרשעתו של שחם הגיעה לאחר ערעור - שהתקבל - של מדינה לבית המשפט המחוזי על הכרעת הדין של בית המשפט השלום, שהרשיע אותו בהטרדה מינית, אך זיכה אותו מעברית מרמה והפרת אמונים בשל מכלול מעשיו בשמונה הפרשות השונות הנוגעות לקשריו עם שמונה שוטרות שרובן היו כפופות לו. 

הרכב השופטים במחוזי, בראשות השופטת מרים דיסקין קבע, כי ניצב בדימוס שחם השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו ופגע קשות במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי שעליו הוא עצמו היה מופקד. מנגד, ערעורו של שחם על הרשעתו בבימ"ש השלום נדחה. כזכור, שחם הורשע לפני שנה וחצי בביצוע מעשה מגונה בשוטרת, אך זוכה משמונה סעיפי אישום נוספים. הוא נידון ל-240 שעות עבודה לתועלת הציבור. 

השופט מרדכי לוי כתב בפסק הדין כי "האינטרס הציבורי חד הוא: יידעו כל אם ואב השולחים את בנותיהם באחת מזרועות הביטחון, שהן לא יוטרדו מינית בידי מפקדיהן ושמפקדים לא ינצלו לרעה את דרגתם, את תפקידם ואת מרותם כדי לקיים עמן יחסים אינטימיים, כמעשיו של שחם".