זמן קצר לאחר חיסולו של מנהיג כוח קודס האיראני קאסם סולימאני בתחילת השנה, קיים ארגון חיזבאללה פגישה דחופה עם מנהיגי המליציות הפרו איראניות בעיראק. על פי הדיווח שפורסם היום (שלישי) בניו יורק טיימס ובסוכנות הידיעות רויטרס, ומצטט שני גורמים המעורים בפרטים, הוא ביקש לאחד אותם תחת החלל העצום שהותיר חיסולו של מנהיגם החדש.

הגורמים טענו כי מטרת הפגישות היתה לתאם את המאמצים הפוליטיים של המיליציות השבריריות לעיתים, הפועלות בעיראק. כאמור, הן איבדו אותו היום לא רק את סוליאמני, אלא גם את אבו מהדי אל-מוהנדס, מפקד עיראקי-איראני בכיר, שהיה סגן מפקד מליצייית אל-חשד א-שעבי. על פי הדיווחים, לארגונים עליהם פיקח קשרים הדוקים לכוח קודס.

שני מקורות נוספים בברית האזורית הפרו-איראנית אישרו כי חיזבאללה, המוגדר על ידי האמריקאים - "ארגון טרור", הציע לסייע במילוי החלל שהותיר סולימאני, בעצם הדרכת המליציות. כל המקורות שצוטטו ביקשו להישאר אנונימיים כדי להתייחס לנושא, וגורמים רשמיים מממשלות עיראק ואיראן סירבו להגיב לדיווח. כך גם דובר קבוצת המילציות.

כזכור, סולימאני חוסל בהתקפה אווירית אמריקאית על השיירה בה נסע בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי של בגדד. לאחר החיסול פורסמו ידיעות רבות אודות גורמים זרים שלכאורה סייעו לאמריקאים. בין היתר, דווח ב"אינדפנדנט ערבית", מפי גורם מודיעיני מערבי בכיר, כי בכיר סורי הוא שמסר לאמריקאים את המידע המודיעיני על תנועותיו בסוריה של קאסם סולימאני, בתנאי שהחיסול לא יבוצע על אדמת סוריה. הגורם, שהיה מודע למהלך האירועים, הוסיף כי הבכיר הדליף מידע מדויק וחשוב למודיעין האמריקאי על תנועותיו של סולימאני בסוריה, ואף הודיע להם על תאריך הנסיעה ופרטי המטוס האזרחי והמלווים.

הגורם אמר כי הבכיר שיצר קשר עם האמריקאים זה זמן רב, הציב תנאי שעל האמריקאים לא לחסל את סולימאני בשטח סוריה.
אתר החדשות דווח עוד, כי האמריקאים הצליחו לעקוב אחר נתיב המטוס של סולימאני לאחר שהיו בטוחים שהוא עלה על סיפונו. במקביל, כך חשף המקור, האמריקאים הצליחו לחדור לטלפון של אבו מהדי אל-מוהנדיס, סגן מפקד אל-חאשד א-שאעבי, מיליצייה שיעית פרו-איראנית, שאף הוא חוסל באותה תקיפה מה-3 בינואר, וציתתו לשיחותיו עם סולימאני ואחרים.