ביום בו חיסל צבא ארה"ב את מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, בבגדד, ביצעו הכוחות האמריקאים משימה חשאית נוספת נגד עבדול רזא שחלאי, בכיר איראני בתימן, כך לפי גורמים אמריקאים שצוטטו בוושינגטון בפוסט. שחלאי, נגדו כוונה התקיפה, מממן ומפקד של כוח קודס בתימן. הפעולה שלא הצליחה עשויה להצביע על כך שחיסול סולימאני בשבוע שעבר היה חלק ממבצע רחב יותר, ומעלה שאלות האם המשימה נועדה לחסל את הנהגת משמרות המהפכה או אך ורק למנוע פיגוע ביעדים אמריקאים.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי איראן ככל הנראה תכננה לתקוף ארבעה שגרירויות בבגדד לפני חיסול סולימאני. "אני יכול לחשוף כי מדובר בארבע שגרירויות", אמר טראמפ בראיון לפוקס ניוז.

עוד על פי הדיווח בוושינגטון פוסט, גורמים בארה"ב אמרו כי המבצע נגד שחלאי נותר מסווג מאוד, וסירבו למסור פרטים נוספים פרט מהעובדה שהוא לא הצליח. לפי הגורמים, בפנטגון עקבו אחרי שתי התקיפות והתכוונו להכריז על על שני החיסולים בו זמנית. "אם היינו הורגים אותו, היינו מתרברבים על כך באותו הלילה", אמר בכיר אמריקאי.

טראמפ: צילום: REUTERS/Jonathan Ernst
טראמפ: צילום: REUTERS/Jonathan Ernst

כזכור, ברפובליקה האסלאמית אותתו כי הנקמה על חיסול סולימאני לא הושלמה במתקפת הטילים על בסיסים אמריקאיים בעיראק השבוע. בכיר במשמרות המהפכה, עבדאללה ארגהי, הזהיר אתמול: “נקמה עוצמתית יותר תגיע בקרוב”.עם זה, בטהרן נשמעים גם קולות אחרים.

מוקדם יותר אתמול הכריז שוב שר החוץ האיראני מוחמד ג’וואד זריף כי פעולת הנקם הסתיימה. מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, אמיר עלי חג’יזאדה, אמר אתמול על מתקפת הטילים האיראנית: “המטרה שלנו הייתה להרוס את חדר הפיקוד המרכזי בבסיס עין אל־אסד - וזה מה שעשינו”. הוא אמר כי תשעה מטוסים אמריקאיים פינו את הפצועים מהבסיס לישראל, לירדן ולאחד מבתי החולים בבגדד והוסיף: "טראמפ מצהיר שאין פצועים בקרב האמריקאים? שיפתח את שערי הבסיס להראות זאת”.

בעקבות המתיחות באזור שוחחו שלשום בלילה נשיא ארה”ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון על אודות "סוגיות אזוריות קריטיות”. השיחה התמקדה בהתפתחויות האחרונות בכל הנוגע לאיראן.בהודעה קצרה שפרסם הבית הלבן בעקבות השיחה נמסר כי שני המנהיגים דנו ב“סוגיות קריטיות הנוגעות לאזור וליחסים ההדדיים בין המדינות”.
אמש דיווחה סוכנות רויטרס כי עובדים בשדות התעופה בדמשק ובבגדד שיתפו פעולה עם הצבא האמריקאי ומסרו מידע על מיקומו של סולימאני לפני החיסול.