מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, סייר היום (שני) בישוב שגב שלום ובבית הספר אל-אמל בכפר הלא מוכר חרבת אל-ווטן, שבמועצת אל-קסום כאורחו של ראש המועצה, שהזמין את מבקר המדינה לביקור בבית הספר כדי שיראה מקרוב ובאופן בלתי אמצעי את כביש הגישה אל בית הספר מהכביש הראשי, כביש 31, שגורם לכ-800 תלמידים להיעדר בימים גשומים, כמו אלפי תלמידים בדואים בנגב. 

שיירת מבקר המדינה, מנכ"ל משרדו ישי וקנין וצמרת המשרד, התקשתה להגיע לבית נספר בגלל מצבו האיום של הכביש- המהמורות ושלוליות הגשם הרבות. מדובר בכביש עפר בן שבעה ק"מ אשר תוקצב כבר לפני שבע שנים, אולם טרם נסלל בגלל ויכוח בין רשויות שונות. 

ראש מועצת אל-קסום, סלמאה אלאטרש, סיפר למבקר המדינה כי בעיית הכביש היא רק משל למצוקות הגדולות שהמועצה מתמודדת עימם בהיותה באשכול סוציו אקונומי אחד. כך לדוגמא, סיפר ראש המועצה, כי בעוד שמבחינת הלמ"ס משרד החינוך ורשויות נוספות רשומים אצלו 11 אלף תושבים בלבד בפועל הוא נאלץ לתת שירותים למעל 70 אף תושבים בשבעת ישובי הקבע של המועצה וגם לכל תושבי הפזורה שבין הישובים. "מצב בלתי נסבל זה גורר את המועצה לגרעונות אינסופיים ולמשבר כרוני", הדגיש. 

מנהל בית הספר, חליל אלחורם, סיפר כי היעדר כביש תקין מסכן מידי יום כאלף תלמידים ומורים בדרכם אל ומבית הספר. המנהל הדהים את המבקר וצמרת משרדו כאשר סיפר כי בעוד שלבית העלמין נסלל כביש הרי שלבית הספר עדיין נאלצים לנסוע בדרכי עפר משובשות לחלוטין. 

מבקר המדינה אנגלמן אמר ל"מעריב", כי החליט להגיע עם צמרת משרדו כדי "לחוש את השטח ולראות בעיניים את מה שמתואר בעשרות תלונות שהגיעו ללשכת מבקר המדינה בבאר שבע, על ידי תושבים בעניין דרכי הגישה לבית הספר". אנגלמן הדגיש, כי "מצבה של האוכלוסייה הבדואית נמצא על שולחני וגם רשמיי מהביקור היום יבואו לידי ביטוי בדוחות הקרובים שאפרסם, לאחר שאפנה למשרדים הממשלתיים הנוגעים בדבר".