יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר היום (רביעי) במסיבת עיתונאים כי "ב-17 במרץ ראש הממשלה יאבד את המנדט ויתחיל במשפט, הוא יעבור לספסל הנאשמים". לדבריו, זו בדיוק הסיבה שהוא מוכן לרסק את מערכות אכיפת החוק. "אין לו גבולות ואין לו אחריות למדינת ישראל. נתניהו דואג רק לנתניהו ולא לאזרחי ישראל", אמר, "הוא תקף את המשטרה ומשם המשיך לפרקליטות, ואף ליועץ המשפטי לממשלה. יועץ שהוא מינה, שעבד איתו באופן אישי כמזכיר הממשלה, ושעושה את עבודתו נאמנה". הוא הוסיף: "מלבד ההשתלחויות, הוא מינה שר משפטים שנראה שכל תפקידו זה לפגוע במערכת המשפטית. תנו לי לעשות לכם ספויילר - הבאים בתור יהיו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים".

גנץ טען כי "נתניהו רוצה דבר אחד - להרכיב קואליציה שתאפשר לו להעביר את מה שהוא מכנה - 'החוק הצרפתי'". הוא הוסיף: "הוא משעבד מדינה שלמה, אנחנו לא נאפשר לו. לכן, אני מודיע כאן שכל מי שירצה להיכנס לממשלתי יחתום על מסמך קווי יסוד ובו התחייבות להתנגד לכל יוזמה שכזו. אני קורא לכל ראשי המפלגות להתחייב לו לתת יד לחוק שכזה. בישראל אף פוליטיקאי לא יהיה מעל החוק". הוא הוסיף: "לא אגיע לעימות עם נתניהו - זה ספין, אני לא עובד בשבילו".

"כראש ממשלה אני מתכוון להיאבק באופן אישי בשחיתות השלטונית, גם בהיבט הנורמטיבי וגם בהיבט האופרטיבי. שחיתות פוגעת בביטחון הלאומי, בכלכלה ובחברה כולה", הסביר, "הטלתי את ח"כ יואב סגלוביץ', ראש אגף החקירות לשעבר, להכין ולהביא לממשלה הבאה תכנית מקיפה למלחמה בשחיתות השלטונית שתעוגן בקווי היסוד. התכנית תובא כהחלטת ממשלה".

ראש הממשלה נתניהו הגיב ואמר: "גנץ מפחד מעימות והוא יודע למה. ישראל צריכה מנהיג חזק ולא פחדן. ישראל זקוקה לממשלת ימין חזקה ולא לממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת. אם גנץ מפחד לבוא לעימות מול ראש הממשלה איך הוא יעמוד באתגרים הגדולים של מדינת ישראל. אני חוזר וקורא לגנץ: בוא לעימות מולי".