הבית הלבן פרסם הודעה רשמית הלילה (שלישי), לפיה הוגשה, בהוראת הנשיא טראמפ, בקשת תקציב על סף 2.5 מיליארד דולר לטובת פיתוח ומחקר שיוקדש למלחמה בנגיף הסיני הקטלני. יותר ממחצית התקציב, כך נכתב בבקשה, יוקצב לפיתוח נוגדן לוירוס הקורונה. 

מספר שעות לפני פרסום ההודעה על הגשת הבקשה, התייחס הנשיא טראמפ להתפשטות המחלה ברחבי העולם והרגיע את עוקביו כשאמר כי סטטוס ההידבקות בווירוס בתחומי המעצמה נמצא תחת שליטה. בחשבון הטוויטר שלו צייץ כי ארה"ב נמצאת בקשר הדוק עם כלל הגורמים הרלוונטים ברחבי העולם וכן עם ארגון הבריאות העולמי ומומחים נוספים.

בתוך כך, כלי התקשורת ביפן פרסמו כי אישה נוספת, קשישה כבת 80 ששהתה על ספינת ה"דיימונד פרינסס" בה חלה התפרצות של הווירוס הקטלני בקרב הנוסעים, מתה בעת ששהתה באשפוז לאחר שאובחנה כנשאית חיובית של הנגיף, מה שהופך אותה לקורבן הרביעי מהספינה המדוברת. 

כמו כן, מספר הקורבנות במדינות נוספות מחוץ לגבולות אסיה, שהייתה כזכור מוקד התפרצות המחלה, ממשיך לטפס. בעקבות מותו של החולה השלישי באיטליה, משרד החוץ הישראלי פרסם אמש אזהרת מסע לצפון איטליה, בעקבות התפשטות הקורונה במדינה, בה דווח על שבעה קורבנות מהווירוס ומעל 130 מקרים של הדבקות.
 
בהודעה הרשמית שנמסרה מהמשרד, נכתב כי "עקב התפשטות נגיף הקורונה במספר מחוזות בצפון איטליה ובהמשך להחלטת ממשלת איטליה על התנהגות מונעת, ממליצים לכל מי שמתכנן נסיעה לצפון איטליה לשקול את נחיצותה בעת הנוכחית, ולהתעדכן באשר להנחיות הרשויות באיטליה (הן הממשלתיות והן המחוזיות) ביחס להתנהגות מונעת".

פסטיבל המסכות בוונציה ברקע הקורונה (צילום: REUTERS/Manuel Silvestri)
פסטיבל המסכות בוונציה ברקע הקורונה (צילום: REUTERS/Manuel Silvestri)

אזהרות המסע הרבות החלו לתת אותותיהן מבחינה עולמית, והשלכות הקורונה החלו להיות מורגשות היטב בשווקים ובכלכלה העולמית. לאחר מספר ימים של אופטימיות, בהם האמינו כי הוירוס לא ישפיע על מגמות הסחר, התהפכה אתמול המגמה לירידות שערים חדות. 

על פי ההערכות, בתום יום המסחר "נמחק" סכום הנאמד ב־20 מיליארד שקל מכספי המשקיעים במניות. הירידות מאתמול מוחקות את כל עליות השערים שהיו מתחילת 2020. מדד תל אביב 35 ירד ב־2.32%, ותל אביב 125 ב־2.75%.הנפגעות העיקריות מהווירוס היו עד כה חברות הדלק והגז, כמו קבוצת דלק, ישראמקו, רציו ואחרות, אולם ירידות שערים חדות של יותר מ־5% נרשמו אתמול במניות חברות התעופה, המלונאות והתיירות, כמו אל־על, ישרוטל ופתאל, וכן במניות חברות הביטוח.