בריאה ושלמה: רחל ביטון, אחת הנוסעות הישראליות ששהו על "ספינת הקורונה", וחלו בנגיף הקטלני, שבה היום ארצה לאחר שהחלימה מהמחלה. ביטון, תושבת אילת בשנות ה-70 לחייה, אושפזה בבית החולים בטוקיו לאחר שגילתה את תסמיני הווירוס. 

עם  נחיתתה בישראל, סיפרה ביטון לדובר המשפחות ששהו על הסיפון כי ״מיד לאחר ששוחררתי מבית החולים בטוקיו בריאה ושלמה, הרב בנימין ואפרת אדרי מבית חב״ד בטוקיו אספו אותי לביתם, ולאחר מכן דאגו שאעלה לטיסה הביתה. הייתי יכולה להישאר לילה נוסף בטוקיו, אך החלטתי לא לחכות כדי שאוכל להתאחד עם המשפחה שלי כמה שיותר מהר, לאחר שהיינו בנפרד בשבועות האחרונים כתוצאה מהחופשה ולאחר מכן מההידבקות בקורונה".

"בשדה התעופה נעשתה בדיקה נוספת כדי לראות האם יש לי חום, והתוצאה הייתה שלילית, קיבלתי אישור שהכל תקין", הרגיעה ביטון ואמר כי נפגשה בשדה התעופה עם בני משפחתה בשמחה גדולה. "זלגו לי דמעות של שמחה. עוד נעשה מסיבת הודיה ענקית בהשתתפות כל בני המשפחה״.

רחל ביטון (צילום: אליוביץ תקשורת)

בסיום דבריה הודתה לאנשים שהיו איתה בקשר רציף במהלך האשפוז בטוקיו, ביניהם אנשי משרד הבריאות, אנשי משרד החוץ, הקונסולית גב' רויטל בן נעים, פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רן ניר פז, מומחה למחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי הדסה.

כזכור, ארבעה ישראלים ששהו על ספינת ה"דיימונד פרינסס" שעגנה לחופי יפן אושפזו לאחר שנדבקו בקורונה, ביניהם בני הזוג מקיבוץ גבעת השלושה ובנוסף לאח ואחות, תושבי אילת. בני הזוג עדיין נמצאים באשפוז ביפן, ועל פי הערכות ישוחררו בקרוב ויוכלו לטוס חזרה לישראל. 

לצד החדשות המשמחות אודות החלמתה של הנוסעת הישראלית, מוקדם יותר היום התראיין מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לתכניתם של אילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM, ושוחח עימם על איום הקורונה בישראל ועל חששות משרד הבריאות מפני התפרצות המחלה במוקדים שונים ברחבי העולם. "זה אירוע בו חדשות טובות לא יגיעו בבקרים הקרובים. אנחנו באירוע מתפתח ואנחנו רואים את מה שחששנו מפניו, אבל ציפינו שנראה את זה, שמצאו עוד ועוד אשכולות של הידבקות במחלה בעוד מקומות בעולם. זה התחיל עם קוריאה הדרומית, ועכשיו, הסיפור של הימים האחרונים, זה איטליה, כמו גם סיפור מאוד מאוד גדול באירן - זה יאגף אותנו בישראל".