לאחר שתלמיד כיתה ט' בגבעת ברנר נדבק בנגיף הקורונה, החליט משרד הבריאות, בצעד חסר תקדים, להורות כי מעל ל-1,000 תלמידי בית הספר ייכנסו לבידוד. בהודעה שנשלחה להורי התלמידים נכתב: "בהתאם להנחיות חדשות של  משרד הבריאות כל תלמידי תיכון מקיף ברנר יכנסו לבידוד עד לתאריך ה-12.3 בשל הדבקות אחד התלמידים במחלת הקורונה. הלימודים בשאר מוסדות החינוך במועצות  פועלים כסדרם. אנו מבקשים מכם להישמע להוראות משרד הבריאות, המופיעות באתר משרד הבריאות. לכל שאלה נוספת בנושא קורונה ניתן לפנות למוקד משרד הבריאות: *5400. נמשיך ונעדכן בכל עת במידה ויהיו שינוים בהנחיות".

הלימודים בבית הספר התיכון "ברנר" בגבעת ברנר בוטלו היום לאחר שבמהלך הלילה הודיע משרד הבריאות כי אחד התלמידים בשכבת כיתות ט' בתיכון חלה בנגיף הקורונה. הוא נדבק בו ככל הנראה בעת שעבד בחנות "הפיראט האדום". לפי הנחיות משרד הבריאות, כל מי שבא במגע עם התלמיד בבית הבפר או בהסעות צריך להיכנס לבידוד.

מנהל בית הספר, איציק חולדאי, התראיין לקרן נויבך בתכניתה "סדר יום" בכאן 11 והרגיע כי "מצבו של התלמיד שנדבק בנגיף טוב, הוא מרגיש טוב וזה הכי חשוב". עוד אמר כי "אנחנו כבר כמה ימים בדריכות כי אבא של אחד התלמידים הוא הנדבק הראשון שהגיע מאיטליה, ובעקבות כך התבקשו להיכנס לבידוד מספר תלמידים שהיו איתו במגע. לצערי באחת וחצי בלילה קיבלתי טלפון מבית החולים שאמר שאחד התלמידים אכן נדבק בנגיף".

"אני מאוד גאה בתלמידים, במורים וברשויות" המשיך חולדאי והוסיף כי "כולם מודאגים אבל אני שמח שלוקחים את הדברים החשובים. צריך לזכור שבגיל הזה של התלמידים, הסיכון במחלה הזאת הוא לא גדול. זה אתגר גדול לקחת ילד שצריך להתבודד ולתת לו תחושה שאנחנו איתו. פחות חשוב ההוראה מרחוק, יותר חשוב תחושת הביטחון והדאגה".

מוקדם יותר הלילה הודיע משרד הבריאות כי שלושה מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה אובחנו בארץ. בין החולים, התלמיד שעבד בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה כאמור, לקוחה ששהתה ב"פיראט האדום" מעל לכ-15 דקות וחולה נוסף, ששב מאיטליה ב-29 בפברואר ושהה בבידוד בית.

החולה ששהתה בחנות באור יהודה הינה סגנית מנהלת מבית ספר בקריית אונו, שנמצאת כעת בבידוד. תלמידי כיתתה, ה'1 (27 במספר) הוכנסו הבוקר גם הם לבידוד.

עוד נמסר ממשרד הבריאות, כי מצבם של החולים קל והם נמצאים בבידוד וכי חולה אחת הועברה לבית החולים "שיבא" בתל השומר.  כמו כן מסר המשרד, כי פרטים מלאים על החקירה האפדימיולוגית כולל מספרי טיסות ומיקומים מדוייקים יפורסמו עם השלמת החקירה. על פי נתוני משרד הבריאות נמצאים בישראל 15 חולים שנדבקו בנגיף.

נכחה בחתונה - זהו המסלול שעברה חולה מספר 14, מורה בבית הספר אביגדור ורשה בקרית אונו:

26/2:
1. ביה"ס אביגדור ורשה בקרית אונו,   בשעות 7:00-13:00
2. אולם ספורט ליד הספריה העירונית בגני תקווה בין השעות 17:15-18:00 
2. בחתונה ב"הרמוניה בגן"  (האולם מימין לכניסה) בצומת כנות בין השעות 19:30-22:30

27/2:
1. קניון קרית אונו בין השעות 18:00-20:30 בחנויות: נעלי TOGO, רנואר נשים (קומה עליונה), פוקס נשים (קומת כניסה), פוקס קידס (קומת כניסה) ושופרסל
2. אוטובוס קו 55 של חברת קווים מהתחנה בקניון קרית אונו (דרך לוי אשכול) עד לתחנה בגני תקווה (רחוב הרי יהודה). סה"כ 4 תחנות בין השעות 20:30-20:45 

28/2:
1. ביה"ס אביגדור ורשה בקרית אונו בשעות 7:30-12:00

החולה נמצאת בבידוד ביתי החל מיום שישי ה-28/2 בשעות הצהריים.  

הצביע בקלפי בת"א: המסלול של החולה ה-15 בקורונה

במשרד הבריאות פרסמו את סיכום החקירה האפידימיולוגית של חולה מספר 15 מתל אביב. מההודעה עולה כי הוא יצא מישראל ב-22 בפברואר בטיסת איזיג'ט לאיטליה מספר EJ2564 בשעה 13:00, שנחתה בוונציה ב-16:20 ושב לישראל ב-29.2 מוונציה בטיסה מספר EJU3342 שיצאה ב 12:20 ונחתה בישראל בשעה 16:30. 

במשרד הדגישו כי "נוסעי הטיסה מתבקשים להכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד הטלפוני".

עוד צוין בהודעה כי החולה נמצא בבידוד בביתו מאז שובו לישראל ומלבד מימוש זכות ההצבעה בקלפי הייעודית למבודדי בית ברחוב קלאוזנר 14 ברמת אביב לא יצא מביתו. 

על מי ששעת הגעתו לקלפי זו היתה בין השעות 10:15-11:15, להאריך את הבידוד הביתי ל-14 יום מיום הבחירות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400.