בהלת עולמית: הנגיף הקטלני ממשיך בהתפשטותו אל מדינות נוספות ברחבי העולם. בכירים בערב הסעודית הודיעו היום (שלישי) על סגירת גבולות המדינה בפני זרים החברים מדינות החברות במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ הפרסי, ביניהן כווית, איחוד האמירויות, עומאן בחריין וקטאר.

הודעה זו מצטרפת לשרשרת פעולות מניעתיות שננקטו בכל רחבי המפרץ, הכוללת ביטולי אירועים רבי משתתפים, בהם קונצרטים, הופעות ואירועי ספורט, בשל קצב ההידבקות המהיר במחלה במדינות האזור. נכון לרגע זה, באזורים האמורים נמצאו כ-2,500 חולים מאומתים בנגיף.

בתוך כך, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הורה לכוחות הביטחון לסייע למשרד הבריאות במאבק וטיפול נגד התפשטות הנגיף במדינה, עם ההכרזה הרשמית על מותם של החולים הנוספים. איגוד העובדים האיראנים הודיע כי נשיא שירותי החירום הרפואיים, ביר וסין כוליפאנד, לקה בנגיף. "מצבו יציב, ואין מקום לדאגה", נמסר מלשכתו.

מוקדם יותר, הודיע סגן יו"ר ועדת הבריאות בפרלמנט, מוחמד חוסין קרבאני, כי "41% מנשאי נגיף הקורונה, לקו במחלה במהלך טיפולים רפואיים שיגרתיים", מה שעורר בהלה ברחבי המדינה. סגן יו"ר הפרלמנט, עבד אריזא מסרי, אמר כי 23 חברי פרלמנט לקו במחלה. סוכנות "מועדון הכתבים הצעירים" הממשלתית ציטטה את הבכיר אומר, כי "צירי הפרלמנט לקו במחלה בשל חיכוך עם אזרחים חולים", והמליץ בפני חבריו "לנתק קשר עם האנשים האמורים כדי למנוע הידבקויות".

בנוסף, סגן שר הבריאות, עלי ריזא ראיסי, אמר במסיבת עיתונאים כי עד כה נרשמו "835 נשאים חדשים של הנגיף ברחבי המדינה. לצערי, בשעות האחרונות נפטרו 11 בני אדם. כך מספר הנשאים עלה ל-2336 ומספר המתים ל-77", זאת לצד אלפים נוספים נמצאים בבידוד במדינה מחשש כי הם נשאים של הנגיף.

גם באירופה, בה המחלה התפרצה והתפשטה במספר מוקדים, החריפו את המדיניות בנסיון להאט את קצב ההידבקות בשטחיה. שר החוץ האיטלקי קרא היום למדינות שהגבילו כניסת מוצרים מאיטליה למדינתן, בצל החשש מהידבקות בקורונה, להסיר את הגבלות הסחר המדוברות. בנוסף, לצד דיווחים חוזרים ונשנים על חשש מפני הידבקותו של האפיפיור בקורונה, פורסמה היום הצהרה רשמית מטעם הוותיקן, המנפנפת את החשדות המדוברים ומרגיעה את המאמינים בהבטחה כי מדובר בשפעת רגילה.  

בנוסף, בבריטניה הודיעו על זינוק במספר החולים בווירוס בשטחיה, שעלה עתה ל-51 חולים מאומתים, לעומת 39 חולים אמש, כך מסר שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק. לצד הדיווחים המדאיגים, פורסמה היום תכנית הפעולה הבריטית, שמטרתה המוצהרת הנה לבלום את התפשטות הנגיף במדינה, ומתחייבת להלחם בקורונה בכל האמצעים העומדים לרשות הממשלה. "מדובר באתגר לאומי - זה הזמן להיערך", אמר היום ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, עם זאת, בניסיון למנוע פאניקה, הכריז כי הוא רואה סבירות למעורבות צבאית שמטרתה לשמור על הסדר במקרה של החרפה במקרי ההידבקות במחלה.

גם בארצות הברית דווח על מקרים ראשונים של הידבקות במחלה, ובניו יורק אותר היום חולה נוסף, זאת לאחר הודעה על מקרה מוות ראשון כתוצאה מהמחלה בגבולות המעצמה. מעבר לחולה שאותר, מאה תושבים נוספים נמצאו כנשאים חיוביים של הווירוס, אך לא הפגינו את תסמיני הנגיף. בהתאם, בתי הספר בעיר הודיעו על היערכות מוגברת ועל ביטול שיעורים במוסדות חינוכיים שונים ברובע ברונקס, זאת בניסיון למנוע הידבקות בקרב התלמידים והצוות. 

גם באמריקה הדרומית התגלו חולים ראשונים במחלה. גורמים במערכת הבריאות בארגנטינה אישרו כי אותר חולה ראשון במחלה, אך לא חשפו פרטים אודות האדם הנדבק. גם בצ'ילה הסמוכה אותר חולה ראשון בווירוס הקטלני, לאחר שמוקדם יותר היום הודיעו הרשויות בבירה סנטיאגו על ביטול כנס כורי נחושת עולמי בו היו צפויים להשתתף אלפי אנשי מקצוע מרחבי העולם, זאת בשל חשש מהתפשטות הנגיף במדינה. כמו כן, בספרד דווח על מותו של האדם הראשון כתוצאה מהקורונה, תושב העיר ולנסיה.