גורמים במפלגת כחול לבן נפגשו היום (רביעי) בתל אביב עם ראשי הרשימה המשותפת במטרה לקידום המגעים בין המפלגות. בפתח הפגישה חבר כחול לבן, עופר שלח,  הביע תקווה כי הפגישה תניב פרי ואמר כי " מטרתנו להגיע לרוב של ממליצים על גנץ ולכונן כנסת מתפקדת כבר מיום ראשון הקרוב". 

חה"כ פנינה טמנו שטה, מטעם כחול לבן, התייחסה לפגישה ופנתה לראש הממשלה נתניהו בחשבון הטוויטר הרשמי שלה: "הגיע הזמן לממשלת אחדות, העם לא יסלח לך ולא ישכח לך אם תגרור את כולם לבחירות רביעיות". 

בתום הפגישה אמרה חה"כ מטעם הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, "החלפנו עמדות בנוגע להמלצה לנשיא, עכשיו נחזור למוסדות המפלגות לקבלת החלטות. דחינו על הסף שיסוי והסתה". גם חה"כ עאידה תומא סלימאן התייחסה לפגישה וצייצה בחשבון הטוויטר שלה מסרים דומים. 

הפגישה המדוברת הייתה אמורה להתרחש אתמול אך נדחתה. כבר אתמול החלו ברשימה המשותפת להכחיש את עמדתם לקראת המשא ומתן, ובראיון לרדיו א-שאמס שהעניק אתמול יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, בו התייחס למגעים בין המפלגות, הסביר כי המגעים עם כחול לבן מטרתם להגיע להישגים מעבר להמלצה על בני גנץ כמועמד לראשות הממשלה. המטרה הסופית, אמר, היא לגבש הסכם רחב יותר, שיכול להוביל להקמת גוש חוסם, עם הסכמות רחבות בסוגיות אזרחיות ומדיניות. לדבריו, הפגישה המתוכננת היום היא תוצר של משא ומתן ומגעים וגישושים שהתרחשו בימים האחרונים.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, פרסם בדף הפייסבוק שלו בערבית "דין וחשבון" לציבור הערבי ובו אמר: "הזהרנו את הציבור מפני הגעת נתניהו ל-61 מנדטים. העובדה היא שאנחנו, רק אנחנו מנענו מנתניהו להרכיב ממשלה". עוד הוסיף: "אנחנו, המלצנו בבחירות האחרונות על גנץ לראשות הממשלה, אך הוא בחר ללכת לימין. היום הרשימה המשותפת היא במרכז העשייה הפוליטית בישראל כולה. הדפנו כל אפשרות לנהל מו"מ סודי עם כחול-לבן, וביקשנו שזה יהיה על השולחן, וזה מה שקרה".

עמיר פרץ, בני גנץ. צילום: אלעד מלכה
עמיר פרץ, בני גנץ. צילום: אלעד מלכה

במקביל, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ויו"ר העבודה, עמיר פרץ, נפגשו הבוקר והוציאו הודעה משותפת, בה נכתב כי "בפגישה סיכמו גנץ ופרץ להמשיך בשותפות האסטרטגית ביניהם ולהמשיך במהלכים להקמת ממשלה תוך רתימת כל השותפים במערכת הפוליטית כדי למנוע מנתניהו והליכוד לגרור את מדינת ישראל לבחירות רביעיות. השניים סיכמו להמשיך ולפעול בתיאום מלא".

עמיר פרץ כתב בחשבון הפייסבוק שלו זמן קצר לאחר מכן כי "אנחנו ממשיכים במאמצים להרכבת ממשלה חדשה במהירות האפשרית. פגשתי היום את יו״ר כחול לבן בני גנץ וסיכמנו על המשך השותפות האסטרטגית בנינו".

"חשוב לי להבהיר שלמרות ההתפתחויות אין בכוונתי לתת יד להקמת ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו שנוגדת את תפיסת עולמי האידאולוגית" הבהיר פרץ והוסיף כי "עוד לפני הבחירות הצגתי את הדרך היחידה להקים ממשלה ולהחליף את נתניהו ואת המדיניות של נתניהו ואנחנו מחויבים לדרך הזאת. רגעי ההכרעה מביאים עימם קשיים בכל המפלגות. אני עושה את כל הנדרש על מנת להתגבר עליהם ולהמשיך לפעול כדי להעניק לאזרחי ישראל את הממשלה עליה התחייבנו לפני הבחירות. יש בפנינו משימה לאומית גדולה - להחזיר את התקוה לישראל".

"בעת הזאת" סיכם פרץ "ישראל צריכה ממשלה חדשה, ממשלה שתביא לשינוי המדניות בראשותו של גנץ. גם ברגעים פחות טובים, צריך להמשיך להאמין ולפעול וזה בדיוק מה שאעשה".