גורמים במפלגת העבודה מסרו היום (רביעי) כי התקיימה אמש בשעות הלילה שיחה קשה בין יושב הראש, עמיר פרץ, לבין מספר שתיים ברשימה ויו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, לאחר שהודיעה כי לא תתמוך בממשלת מיעוט בראשות גנץ, שתכלול את הרשימה המשותפת. בתוך כך, נשמעים דיווחים כי פרץ עדיין מנסה לשכנע את לוי-אבקסיס להמליץ על גנץ לנשיא.

חבר הכנסת עמר בר לב מטעם העבודה התייחס הבוקר (רביעי) בראיון לגל"צ לפוסט שרשמה יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס , בו הצהירה כי לא תסכים לשבת בממשלה שתזכה לתמיכת הרשימה המשותפת. "עמיר פרץ אמר לי שהוא בהלם כמוני, מאז שהפוסט עלה - היא לא עונה לו לטלפונים", אמר בר לב. 

עוד הוסיף כי "פרץ שמע וראה את זה כמו כולם בציוץ שלה, זו פגיעה קשה מאד, הוא נשכב על הגדר בשבילה והחזיר אותה לחיים הפוליטיים". חבר הכנסת רם בן ברק התייחס אף הוא לנושא והעריך בגל"צ כי דבריה של לוי- אבקסיס לא יפריעו למהלכי כחול לבן בהמשך, ואמר כי "פחות אחת, עדיין נוכל להסתדר". 

בהמשך התייחס השר לביטחון פנים, גלעד ארדן למהלך האחרון של לוי- אבקסיס ולשמועות כי היא שוקלת עריקה למפלגת הליכוד, והזים את השמועות כשאמר: "קיבלתי תשובה ברורה שלא הובטח לה כלום, גם אנחנו הופתענו מהודעתה", אמר השר בראיון לגל"צ.

מוקדם יותר הבוקר התראיין חבר כחול לבן עופר שלח לאריה גולן ברשת ב' והתייחס להודעתה של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, מספר שתיים בעבודה-גשר-מרצ מאמש, שרמזה כי לא תיקח חלק בממשלת מיעוט שנתמכת על הרשימה המשותפת, ואמר כי "שום דבר עוד לא ירד מהחשבון. המטרה שלנו היא להגיע ל-61 כדי שנגץ יקבל את המנדט להרכבת הממשלה".

"גם אלה שאמרו שהם מתנגדים להקמת ממשלת מיעוט ימליצו על גנץ" הבהיר שלח והוסיף כי "יהיה לנו רוב גם בלי אורלי לוי-אבקסיס, אנחנו פועלים לרוב כדי שהנשיא ריבלין יטיל את המנדט על גנץ".

לגבי המגעים עם ראשי הרשימה המשותפת אמר שלח כי "אבי ניסנקורן ואני נפגש היום עם הרשימה משותפת, שיביאו לחדר את מי שהם ירצו, אנחנו לא קובעים להם, ונדבר איתם על האפשרויות ליצור רוב כדי לקבל את המנדט כדי שתהיה לנו ממשלה וכנסת מתפקדת".

כאמור, הודעתה של לוי-אבקסיס מאמש גרמה לסערה במערכת הפוליטית, על רקע המשכות המגעים להקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ, שתכלול את כחול לבן, ישראל ביתנו והעבודה-גשר-מרצ. בין הדברים שפרסמה, כתבה כי "כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ. מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש. אני מבהירה: אותי זה לא מחייב".