הותר לפרסום היום (שבת) כי הקורבן הראשון מנגיף הקורונה בישראל הוא אריה אבן מירושלים, שהיה בן 88 במותו. אבן היה ניצול שואה שעלה לארץ מהונגריה בשנת 1949 והקים את משפחתו בארץ. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים, 18 נכדים ונין אחד. התגורר בבית אבות בירושלים, בו התרחשה התפרצות של המחלה.

בתו, יעל אבן, סיפרה לחדשות 13: "השבוע המטפלת התקשרה מבוהלת. בדקו אותו וראו שהוא נדבק. לקח כמה שעות מתישות, ניסה להילחם על חייו ואמר שהוא רוצה לחיות. בסוף הקורונה הכריע אותו עם הסיבוכים שלו. מאחר וכל הזמן אמרו שהקשישים הם בסכנה, המחשבה היתה שזה ילך למקום לא טוב. צריך להעביר מסר - אל תישארו שאננים. זה קורה, תשמרו על ההורים בבית".

עוד סיפרה אבן כי "הכי מתסכל שלא יכולנו להחזיק לאבא את היד ברגעיו האחרונים. ראינו אותו במצלמה והוא חייך. זה עצוב מאוד שככה זה נגמר. יש לו משפחה ענפה ולא זכינו לגעת לו והוא לא את שלנו וזה הדבר הכי עצוב".

כאמור, אבן נפטר אמש בבית החולים "שערי צדק" בירושלים. הוא אושפז במהלך השבוע שעבר במחלקה המבודדת למטופלי קורונה, לאחר שהגיע לבית החולים במצב קשה מאוד עם מחלות רקע רבות ומשמעותיות. הוא קיבל טיפול רחב, מקיף וצמוד על ידי צוות רחב ועבר במהלך השבוע החייאה בשל אירוע לבבי. אתמול בשעות הערב חלה הידרדרות במצבו וזמן קצר לאחר מכן הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו.

אחד מנכדיו של אבן מסר ל"מעריב" כי "מדובר בניצול שואה מהונגריה שהקים משפחה לתפארת. הותיר אחריו 4 ילדים ו-18 נכדים, וגם נין אחד. הוא עבד במשך שנים בשירות המדינה".