בהלוויה מצומצמת בנסיבות צו בריאות העם בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הובא היום (שישי) למנוחות שיראל חבורה, האזרח שנורה אמש על ידי שוטר אותו דקר, במהלך אירוע שהתרחש סמוך לבית משפחתו של המנוח בראש העין. אחיו של חבורה מירר בבכי והתנצל בפניו על כך שלדבריו רבו בפורים וביום העצמאות: "תמיד אתה היית בצד אחד, ואני בצד השני. אני מצטער, זה לא היה בכוונה. לא הרגשתי את מה שאתה הרגשת, הייתי רוצה להיות כמו כל האחים. אני מבקש סליחה".

האירוע נחקר במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות. חבורה מצא את מותו ביום הולדתו ה-30 בנסיבות טראגיות לאחר שככל הנראה, כפי שעולה מתיעוד מצולם ממצלמות האבטחה, היה אחוז 'אמוק' לפגוע בשוטר שהגיע לעצור אותו, לאחר שאיים בסכין ברחוב מהריץ בראש העין.

נבהיר כי את המשטרה הזעיקו בני משפחת המנוח, שדיווחו לטענתם כי בנם יצא עם סכין לרחוב והודיע כי בכוונתו לפגוע בחתולים וכלבים. במקביל התקבלו קריאות משכנים כי החשוד מאיים לפגוע באזרחים. 

בסרטון ממצלמות האבטחה נראה השוטר בורח מחבורה לאחר שהאחרון דקר אותו ברגלו. חבורה רץ אחריו עם סכין שלופה וניסה להמשיך ולפגוע בו, כשהשוטר מנסה להדוף אותו ומשחרר בעיטה לאוויר במטרה להניסו. בשלב מסוים השוטר הסתובב, ירה בו ירייה באזור הבטן, אך חבורה עדיין המשיך וניסה לפגוע בשוטר. השניים נפלו והתגלגלו לרצפה, השוטר התעשת וקם ראשון על רגליו, שלף את נשקו, ובעוד חבורה מנסה להתרומם ביצע השוטר ירי של מספר כדורים וניטרל את חבורה שנפצע באורח אנוש. שעתיים לאחר מכן נקבע מותו של המנוח בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. 

המשטרה גיבתה את השוטר לאחר בירור נסיבות האירוע, וציינה כי הוא פעל כראוי בנסיבות שאליהן הוא נקלע, מתוך הגנה עצמית ולאחר שחש סכנה ממשית לחייו. מיד לאחר מכן הובא השוטר לחקירה במח"ש שם נחקר באזהרה ומסר את גרסתו לאירוע, וחוקרי מח"ש בוחנים כעת את גרסתו מול התיעוד המצולם. בתום חקירתו הוא שוחרר בתנאים מגבילים ובימים הקרובים תמשיך מח"ש בחקירה.

עורך דין שגיא בלומנפלד ממשרד ברטל-כהן המייצג את השוטר מסר: "הסרטון שהופץ באמצעי התקשורת מדבר בעד עצמו. נוכח סכנה מידית ומוחשית לחייו לא נוצרה לשוטר ברירה אלא לבצע ירי לעבר המנוח. אלמלא פעל השוטר להגן על חייו כדין מהדורות החדשות היו מדווחות על אירוע שונה בתכלית. הלוואי שהיה סוף אחר לאירוע טראגי כזה".

נבהיר כי חקירת מח"ש מתמקדת בעיקר במספר הכדורים שירה השוטר לעברו של חבורה, אם כי בוודאי נלקחת בחשבון העובדה שבזירה הלא סטרילית ובאדרנלין הגבוה שהיה מנת חלקם של שני הצדדים (השוטר וחבורה) יהיה קשה לקבוע האם מדובר בירי שהוא מעבר לפקודות.