שוטר הסיור שנדקר בראש העין וירה למוות בתוקפו נחקר באזהרה במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) על ידי המחלקה לחקירות שוטרים. בית המשפט הוציא צו איסור פרסום על פרטי החקירה, זאת במטרה להגן על השוטר. מאז האירוע ישנה הסתה רבה נגד השוטר והתגובות לגבי התנהלותו שנויות במחלוקת בחלקן.

על פי פסיקות קודמות, במקרה שבו מוכח כי נשקפה סכנה לחייו של השוטר - השימוש בנשק לביצוע ירי מהווה "התנהגות סבירה וראויה". כאמור, מח"ש חוקרים את השוטר כדי ללמוד על נסיבות האירוע, ולא מן הנמנע שבתום החקירה יוחלט כי הוא פעל כמצופה ממנו באירוע כזה.

יש לציין כי לתיעוד של האירוע יש השפעה כבדת משקל על החקירה, שכן בסרטון ניתן לראות בבירור את השוטר כשהוא בורח מהחשוד שיראל חוברה, שהיה חמוד בסכין. בהמשך הסרטון נראה השוטר כשהוא מנסה להדוף בידיו את חוברה ואף לבעוט בו כדי לעצור את המרדף - רק בסופו של דבר הוא מחליט לבצע את הירי.

תיעוד האירוע בראש העין. צילום: אנשי הדממה, מצלמות אבטחה

במח"ש צפויים לבחון מעבר לאופן בו התנהל השוטר - גם את הרגע בו הוא ביצע ירי מתמשך לעבר התוקף. אולם, גורמים העוסקים בתחום הפלילי, שבחנו זירות דומות בעבר, טוענים בשיחה עם מעריב כי "הסרטון מדבר בעד עצמו, מדובר בתגובה שבאה לאחר בריחה במצב שהזירה לא סטרילית ועם אדרנלין גבוה מאוד. לא סיטואציה שצריך לבחון אותה, שעה שהשוטר ניסה, כך נראה על פי הסרטון, להימנע מתקרית אישית עם הקורבן".

עו"ד שגיא בלומנפלד ממשרד ברטל, כהן, המייצג את השוטר מסר: "הסרטון שהופץ באמצעי התקשורת מדבר בעד עצמו. נוכח סכנה מידית ומוחשית לחייו, לא נותרה לשוטר ברירה אלא לבצע ירי לעבר המנוח. אלמלא פעל השוטר להגן על חייו כדין, מהדורות החדשות היו מדווחות על אירוע שונה בתכלית. הלוואי שהיה סוף אחר לאירוע טראגי זה".