משטרת ישראל חשפה התארגנות פשע לסחיטת עשרות מיליוני שקלים מקבלנים: פרשת סחיטה ואיומים על בעלי תפקידים ציבוריים וקבלנים מהמגזר הפרטי בפרויקטים של בניה ותשתית בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים (26-31 מיליון שקל בכל פרויקט), פוענחה ע"י מחוז הצפון של המשטרה. 

עם סיום החקירה, ביום שישי האחרון (1.5.20) הוגש כנגד 3 החשודים שנעצרו (30.3.20) - מיד לאחר השתתפותם בסיור הקבלנים במסגרת מכרז לבנית שכונת חיילים בכפר כסרא - כתב האישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים על ידי פרקליטות מחוז חיפה.

בחודשים האחרונים ניהלה המשטרה חקירה מעמיקה על מנת למנוע מגורמים עבריינים להשתלט באיומים על מכרזים ממשלתיים במרחב הציבורי, ובכלל זאת על הקמת "המרכז למורשת הדרוזים בישראל בכפר ג'ת ינוח", אשר מוקם במסגרת החלטת ממשלה.

המרכז למורשת הדרוזית (צילום: צילום הדמייה: באדיבות משרד אדריכלים אילן צבי)
המרכז למורשת הדרוזית (צילום: צילום הדמייה: באדיבות משרד אדריכלים אילן צבי)

המשטרה הצליחה להתחקות אחר שלושה תושבי כפר ראמה וכסרא-סמיע, אשר באופן גלוי הבהירו פומבית לעשרות הנוכחים במספר מעמדים של סיורי קבלנים "אל תיגשו למכרז, כי המכרז שייך למשפחה מוכרת", ובכך העבירו מסר מפורש ומאיים כי עליהם להימנע מלקחת חלק במכרז הממשלתי המוצע. 

בין המאוימים כלולים בעלי תפקידים במשרדים ממשלתיים ורשויות מקומיות מהצפון ובמהלך החקירה חוקרי המשטרה הגיעו אל מעל 80 עדים שנסחטו.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד בני פסקל עולה כי הנאשמים הקשורים למשפחת אבו-לטיף מכפר ראמה הנודעת לרבים מתושבי הגליל כמשפחה המקושרת לגורמים עברייניים, ניסו להשפיע על מכרזים לעבודות בניה ותשתיות, שערכם הכלכלי עשרות מיליוני שקלים.