חוקרי יחידת הסייבר בלהב 433 זיהו בימים האחרונים ניסיון של גורם זר לסחוט גולשים באינטרנט שכביכול גלשו באתרים בעלי תכנים מיניים. לדברי המשטרה, התקבלו מספר תלונות על דרישות כופר שנשלחו אל גולשים ואשר לפיהן נכתב כי במכשירו של מקבל ההודעה הותקנה "תוכנה זדונית" וכי הוא צולם בעת ביצוע פעולות כשצפה לכאורה באתר המציג תכנים מיניים.

"אזהרה אחרונה - יש לנו את סרטון האוננות שלך", נכתב בהודעת הסחיטה. "אני האקר שיש לו גישה למערכת ההפעלה שלך, המשמעות היא שיש לי גישה לחשבונות שלך. אני צופה בך כבר כמה חודשים. נדבקת בתוכנה זדונית דרך אתר למבוגרים שבו ביקרת. אם אינך בקיא בזה אסביר. וירוס טרויאני נותן לי גישה ושליטה מלאה במחשב או במכשיר אחר. זה אומר שאני יכול לראות הכל על המסך שלך. להפעיל את המצלמה והמיקרופון, אבל אתה לא יודע על זה. יש לי גישה גם לכל אנשי הקשר וההתכתבויות שלך. הכנתי סרטון שמראה איך אתה מספק את עצמך במחצית השמאלית של המסך ובמחצית הימנית אתה רואה את הסרטון שצפית בו".

שולח ההודעה אף מקשיח את איומו ומזהיר כי בלחיצה אחת על העכבר הוא שולח את הסרטון לכל אנשי הקשר של מקבל ההודעה. אם מקבל ההודעה רוצה למנוע את המהלך עליו לשלם בביטקווין סכום של 2,500 שקלים לכתובת שמופיעה במסמך.

לאחר חקירה של יחידת הסייבר, עלה כי "מבדיקתנו עולה כי מאחורי ההודעה עומד גורם זר שלא מחזיק בחומר ממשי ומדובר בפעילות זדונית שאין מאחוריה סרטונים כלשהם. עוד עולה כי פרטים אישיים שלעתים מצורפים להודעות אלו נלקחו מאתרים ישנים שנפרצו בעבר ופורסמו עם הפרטים האישיים של המשתמשים, וכי אין באמת לסוחט פרטים אישיים נוספים של מקבל ההודעה. מדובר בתופעה שנצפתה בעבר על ידי המשטרה וכעת ניכר שהיא חוזרת על עצמה. משטרת ישראל תמשיך להיאבק בנחישות בתופעה החמורה גם במרחב הווירטואלי".

סכנת האינטרנט בימי קורונה

ואילו אתמול נעצר צעיר בן 19 מראשון לציון בחשד שביצע עבירות מין בקטינות באמצעות רשת האינטרנט. חקירת המשטרה החלה בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 105 של המשטרה, המשמש לדיווח והגנה על קטינים ברשת. במהלך חקירה שהתנהלה על ידי חוקרי נוער חשיפה ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב שפלה במשטרה עלה החשד לפיו הצעיר מבצע עבירות מין וסוחט באיומים קטינות מכל רחבי הארץ כל זאת באמצעות שימוש בטלפון חכם, אפליקציות מסרים ורשתות חברתיות. 

בתום חקירתו הובא החשוד לבית משפט השלום בראשון לציון, שם הוארך מעצרו בשבעה ימים כשהשופטת קובעת בהחלטתה כי "מדובר במעצר חיוני".

במשטרה פונים להורים ומזהירים אותם מהסכנות הארובות ברת האינטרנט בייחוד בעקבות השהייה הארוכה בבית עקב מגפת הקורונה. "בשל הסכנה מהתפשטות נגיף הקורונה, הילדים נמצאים בימים אלו בבתים ומבלים זמן רב ברשת. אנו קוראים להורים לגלות אחריות ומעורבות ולפקח על פעילות הילדים בסלולר וברשת האינטרנט המשמשת קרקע פורייה לפעילות עברייני מין המתחזים לילדים. על ההורים להסביר לילדים על הסכנות הטמונות ברשת ובמידה והם נפגעים או נחשפים לתוכן פוגעני עליהם לפנות ולדווח להורים או לגורם אחראי".