אירוע דקירה בתל השומר: אירוע חמור התרחש היום (רביעי), כאשר מוסטפה דרויש יונס, תושב כפר ערה בן 26, נורה על ידי מאבטחי בית החולים שיבא תל השומר, לאחר שדקר אחד מהם בראשו בעת שאלו ניסו להשתלט עליו כשזינק מרכבו עם סכין. זמן קצר לאחר מכן, נקבע מותו של הדוקר בבית החולים.

סמוך לשעה 13:30, התקבל דיווח במד"א ובמשטרה על אירוע ירי בכניסה לבית החולים תל השומר, ובעקבות כך, כוחות משטרה גדולים ושב"כ שהגיעו למקום, העלו חשש בהתחלה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני. אלא, שכבר בחקירה ראשונית הוברר כי מדובר באירוע מתגלגל שהרקע שלו הינו פלילי.

אירוע דקירה בבית החולים תל השומר. צילום: אלון חכמון
אירוע דקירה בבית החולים תל השומר. צילום: אלון חכמון

צוות מד"א העניק תחילה טיפול רפואי למאבטח שמצבו הוגדר קל ובמקביל , צוות נוסף טיפל בדוקר שפונה על ידי נט"ן לבית החולים כשמצבו אנוש וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. מהחקירה עולה כי לתקרית הקטלנית קדמו שני אירוע אחרים. בתחילה ביקש מרופאה בבית החולים קנאביס לטיפול רפואי, וכשהרופאה הסבירה לו שאינו זכאי לכך, שלף סכין. הרופאה לא דיווחה על האירוע אלא ביקשה ממנו לעזוב את המקום.

לאחר מכן העיר אזרח, ששהה בבית החולים, ליונס,  כי הוא מתהלך בשטח בית החולים ללא מסיכה. החשוד, בן 26 תושב ואדי ערה, החל להתעמת עם האזרח מילולית ובשלב מסוים שלף סכין לעברו. אזרחים שהיו במקום הזעיקו את המאבטחים בניסיון למנוע תגרה אלימה בתוך בית החולים. בשלב הזה, כך עולה החשד, נכנס החשוד לרכבו, יחד עם אמו,שליוותה אותו לטיפול הרפואי, והחל בנסיעה לכיוון היציאה מבית החולים. 

מוסטפה יונס שולף סכין בפעם השנייה, בחניון

במקביל, קיבלו המאבטחים את הדיווח אודות האירוע בתוך בית החולים, ובהגיעו למחסום היציאה,  הורו לו לעצור, כשבינם לבין החשוד התפתח שיח אודות האירוע שהתרחש בתוך המבנה.

בשלב הזה חלה ההתפתחות הדרמטית שעה שהחשוד יצא  מרכבו כשהוא אוחז בסכין, המאבטחים זינקו לעברו, וביניהם התנהל עימות על הכביש, בניסיון להשתלט עליו.

בסרטון שתיעד את האירוע , נראה החשוד כשהוא מניף את ידו לאחור ודוקר את המאבטח בראשו. המאבטח שנפצע זינק לאחור, ובשלב זה ביצעו שני מאבטחים ומאבטחת  ירי לעברו של החשוד, ופצעו אותו באורח אנוש. כאמור, מותו של החשוד נקבע בבית החולים, והמשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

אירוע הדקירה בבית החולים תל השומר (צילום: אלון חכמון)
אירוע הדקירה בבית החולים תל השומר (צילום: אלון חכמון)

אחיו של הדוקר, שהגיע לזירת האירוע, מסר בתגובה: "הוא היה חולה אפילפסיה, והגיע לבית החולים לצורך בדיקה פסיכולוגית. לא מצליח להבין למה ירו בו ואיך זה הגיע למצב הזה. יש לו תעודת נכות, הוא נורה ישר".

"הוא חולה, לא יודע למה עשו את זה, לא יודע למה ירו בו. הוא לא ידע מה הוא עשה בשלב הזה, הוא חולה, הוא נכה. יש לו כרטיס שמראה שהוא לוקה בנפשו. אני רוצה לדעת מה עם אמא שלי", סיפר עוד האח.

פראמדיק מד"א עדי בן אהרון סיפר: "סמוך לשער הכניסה של הרכבים ראינו את שני הפצועים, גבר כבן 30 שסבל מפצע דקירה התהלך במקום ובסמוך שכב פצוע מחוסר הכרה, הכנסנו את פצוע הדקירה לאמבולנס, שפינה אותו לחדר המיון וביצענו בשטח פעולות החייאה מתקדמות בפצוע שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה והוא פונה גם כן לבית החולים כשמצבו קריטי".

במשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע והמאבטחים שהיו מעורבים בירי יזומנו למסור עדות לפחות בשלב הראשוני שכן על פניו נראה כי נשקפה סכנה לחייהם. במשטרה יבחנו האם מספר הכדורים שירו המאבטחים הולם את נסיבות האירוע הקשה.