ארגוני העצמאים השלימו את גיבושה של תוכנית חילוץ חדשה לבעלי עסקים קטנים. מפרטי התוכנית שהגיעו ל"מעריב" מתברר כי במרכזה עומדות שלוש דרישות עיקריות: תשלום מענק לעצמאים גם עבור חודש מאי; קידומו של החוק לתשלום דמי אבטלה לעצמאים; והקמה מיידית של קרן סיוע לעסקים ברמת סיכון גבוהה (כמסעדות ובתי קפה) בהיקף של 4 מיליארד שקל.

לצורך קידום וגיבוש פרטי התוכנית שכר ארגון הגג של העצמאים להב, שבראשות עו"ד רועי כהן, את שירותיו של רון צור, לשעבר בכיר בנציבות שירות המדינה. צור, שקידם בעבר את הרפורמה בנציבות שירות המדינה, משמש כיום כמנכ"ל ושותף בכיר בקבוצת הייעוץ פארטו. התוכנית גובשה בשיתוף ד"ר רובי נתנזון, היועץ המיוחד של ארגון להב, והותאמה לאילוצי תקציב המדינה.

פרטים נוספים מהתוכנית צפויים להיחשף היום בפגישה ראשונה שתיערך עם שר האוצר ישראל כ"ץ. בפגישה ישתתפו כל ראשי ארגון הגג של המגזר העסקי ובראשם דובי אמיתי. עו"ד כהן קודם השבוע לתפקיד יו"ר הנהלת המגזר העסקי ומעמדו בקרב הארגון התחזק. בפגישה היום ישתתפו גם נציגי אגף התקציבים ובראשם יו"ר האגף שאול מרידור. האחרון מוביל את הקו הנצי ביחס למגזר העסקי ואינו נדיב בחלוקת כספי הסיוע. במהלך הפגישה צפויים ראשי המגזר העסקי להעלות השגות נוספות על תוכניות הסיוע ובמרכזן הצורך לפצות בעלי עסקים קטנים שמיהרו להחזיר עובדים לעבודה מחל"ת או שנמנעו לחלוטין מהוצאת עובדים לחופשה.

עו"ד רועי כהן: "הפסקנו להאמין להבטחות. לא ייתכן שחברות הביטוח שהוציאו עובדים לחל"ת יקבלו פיצוי, ועסקים קטנים המעסיקים עד חמישה עובדים ייזנחו. איך האוצר הצליח למצוא 1.5 מיליארד שקל כדי לשלם דמי אבטלה לשכירים ל־35 ימים נוספים, ועיני אינה צרה בהם, אבל רק לנו לא מוצאים כסף? נראה שישראל מתנהלת כמדינה אחת לשני עמים: השכירים הנהנים מההטבות והעצמאים שנשכחים מאחור".

עו''ד רועי כהן  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עו''ד רועי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יוקם צוות לחיזוק התעשייה הישראלית

בתוך כך, שר האוצר ישראל כ"ץ ונשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר נפגשו אתמול וסיכמו להקים צוות משותף שיבחן צעדים לחיזוק התעשייה הישראלית וכושר התחרות שלה. הצוות יבחן נושאי ליבה כמו הסרת חסמים רגולטוריים ושיפור הסביבה העסקית, וכן קידום צעדים להעלאת רמת הפריון והחדשנות הטכנולוגית.

ישראל כ''ץ, רון תומר (צילום: משרד האוצר)
ישראל כ''ץ, רון תומר (צילום: משרד האוצר)

כ"ץ: "התעשייה מהווה נדבך חשוב בכלכלה הישראלית. אמשיך לפעול ליצירת תחרות אמיתית, במטרה להביא להורדת יוקר המחיה ולהאצת הצמיחה".

ד"ר תומר: "המשבר הוכיח את חשיבות התעשייה למשק. התעשיינים והממשלה יפעלו במהירות כדי להגדיל את הפעילות היצרנית בישראל ובתוך כך לייצר מאות אלפי מקומות תעסוקה, בשכר ובפריון גבוה, בתעשייה ובענפי המסחר והשירותים הסובבים אותה".