לאחר שבועיים מתוחים, ישראל הודיעה לקטאר על הסכמתה להכניס את המענק הקטארי לרצועת עזה בתמורה להפסקת הפרחת בלוני התבערה, כך דווח הבוקר (שני) ב"אל אחבאר".

לפי הדיווח, הפלסטינים הסכימו להפסיק את שיגור בלוני הנפץ לאחר שישראל הסכימה לאפשר העברה של 50 מיליון דולר מדוחה לרצועה. מדובר על סכום המהווה שתי פעימות של המענק הכספי.

האישור הישראלי הגיע לאחר ניסוי של שיגור טיל ארוך טווח לעבר הים על ידי ארגוני הטרור, ובעקבות התערבותו של שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדאדנוב.

אתמול התגלה בלון תבערה במועצה האזורית בני שמעון שבעוטף עזה. חבלן שהגיע למקום נטרל את המטען שהיה מחובר לבלון הנפץ. מוקדם יותר פרצו שריפות במועצה האזורית אשכול כתוצאה מהצתה מכוונת. המשטרה פתחה בחקירה. 

הוריו של הדר גולדין הגיבו לדיווחים והביעו את אכזתבם: "גנץ התחייב בפני הציבור וגם בפגישות ובשיחות אישיות איתנו כי ברגע שיקבל תפקיד משמעותי יפעל להשבת החיילים והאזרחים הנמצאים בידי חמאס. הוא אכזבה גדולה עבורנו. יש מרחק בלתי נתפס בין האמירות וההצהרות שהוא מפזר לבין המעשים שלו. הוא העביר 50 מיליון דולר לחמאס והמשיך את הפקרת הבנים, זה ביזיון לגנץ, שכיהן כרמטכ״ל במלחמת צוק איתן ושילח את הדר ואורון להילחם בעזה והפקיר אותם בשבי חמאס כבר כמעט 6 שנים״.