בית המשפט המחוזי בתל אביב נתן היום (רביעי) צו ביניים זמני להפסקת עבודות הריסתו של בית הקברות 'אל-אסעאף', בצל מחאתם של תושבי יפו על הכוונה להקים מעון לדרי רחוב באתר שבו התגלה בית עלמין מוסלמי עתיק. הצו ניתן עד להכרעה במחלוקת המשפטית או מתן פסק דין בעתירה, בה טענו העותרים כי תוקפו של היתר הבניה פקע וטרם חודש.

עיריית תל אביב-יפו מסרה בתגובה להפסקת עבודות ההריסה, כי "בית המשפט הורה על הפסקת העבודות בשל טענת העותרים שתוקפו של היתר הבניה פקע וטרם חודש. בשל כך בית המשפט הורה על הפסקת העבודות עד לבירור הטענה בעוד מספר שבועות. כתמיד, עיריית תל אביב-יפו פועלת על פי הנחיות בית המשפט, ולכן הורתה על הפסקת העבודות עד לבירור הנושא בהקדם האפשרי. אכן העבודות הופסקו".

גם היום נמשכו העימותים בין התושבים לשוטרים ברחוב נחום גולדמן בת"א על רקע עבודות העירייה במקום, ושלושה מפגינים נעצרו על ידי המשטרה לאחר שניסו להיכנס בכוח למתחם המגודר, השליכו אבנים וריססו גז מדמיע על שוטרים. בעקבות כך נחסם רחוב נחום גולדמן לתנועת כלי רכב בשני הכיוונים.

בסוף השבוע האחרון עלתה המחאה מדרגה, כשתושבי העיר הציתו פחים, עצים וכלי רכב, בהם גם משאית של חברת "מי עדן". בנוסף הושלך בקבוק תבערה לעבר בניין השייך לרשות המקומית של תל אביב, הממוקם ברחוב ציהתל"י 26 בעיר. במהלך האירוע, נעקר חלון בבניין ממקומו, ופנימה נזרק בקבוק פלסטיק מלא דלק שהובער. בעקבות השריפה נגרם נזק לאחד המשרדים בבניין.

ההצתה ביפו  (צילום: אלון חכמון)
ההצתה ביפו (צילום: אלון חכמון)

בעקבות המהומות הוציאה שגרירות ארצות הברית בישראל אזהרה לאזרחיה בעקבות ההפגנות. השגרירות עודדה בהודעתה את האזרחים האמריקאים להישאר ערניים ולנקוט בצעדים מתאימים להגברת המודעות הביטחונית שלהם, שכן לעתים קרובות אירועי ביטחון מתרחשים ללא אזהרה.