לילה סוער ביפו: במהלך הלילה (שבת) התרחשו שני אירועי הצתה בעיר המרכזית. במקרה אחד, הובערה משאית של חברת "מי עדן" שחנתה מול בית הספר החשמונאים בעיר. הבעירה הסבה נזק רב למכוניות שחנו בסמוך לרכב שעלה באש. צוותי כבאות והצלה הגיעו לזירה ומסרו דיווח למשטרה, שהחלה בבדיקת נסיבות האירוע.

בנוסף, בקבוק תבערה הושלך לעבר בניין השייך לרשות המקומית של תל אביב, הממוקם ברחוב ציהתלי 26 בעיר. במהלך האירוע, נעקר חלון בבניין ממקומו, ופנימה נזרק בקבוק פלסטיק מלא דלק שהובער. בעקבות השריפה נגרם נזק לאחד המשרדים בבניין.

נסיבות האירוע בבניין נמצאות כעת בבדיקה של היחידה לחקירת דלקות בתחנת תל אביב יפו. שני האירועים האמורים התרחשו בהפרשי זמן קצרים מאד זה מזה. יש לציין כי לדליקות הללו קדם רצף אירועים אלימים נוספים שהתרחשו בעיר במהלך הלילה, שכללו בין היתר גם הצתות של פחי אשפה.

מעיריית תל-אביב-יפו נמסר בתגובה: "מבצעי המעשים הם קומץ שאינו מייצג את רוב תושבי יפו, שרוחשים אמון רב לעירייה. נמשיך בבניית מעון לחסרי בית כפי שאישר בית המשפט, ולא נשלים עם פגיעה בעובדי עירייה או רכוש ציבורי. נזכיר כי המגרש שעליו ייבנה המעון אינו בית קברות כבר יותר מ-100 שנים, אז פונה בהוראת השלטונות המוסלמים והפך למגרש כדורגל עבור מועדון הכדורגל המוסלמי של יפו".

ראש העיר רון חולדאי אמר בראיון לערוץ 12 כי "המשטרה ידעה שזה מה שאמור להיות, ולא נערכה. אנחנו יודעים מי עשה את זה גם אנחנו וגם הם ואני מקווה וסומך שהיא תביא אותם". כרגע נערכים במשטרה בכוחות גדולים ביפו במטרה לתת תגובה ומענה מהיר למקרים של הסלמה נוספת.

ההצתה ביפו (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)

ההצתה ביפו  (צילום: אלון חכמון)
ההצתה ביפו (צילום: אלון חכמון)

אירועים אלו מתווספים לתקריות אלימות נוספות שאירעו השבוע בימים האחרונים, כאשר בתחילת השבוע התרחשו הפגנות במחאה על הרג איאד אלחלאק. מאות מתושבי הערים יפו וגם ירושלים יצאו לרחובות כדי למחות על אי חשיפת קלטות התיעוד של מקרה הירי בפלסטיני הלוקה בשכלו, כשהם מניפים דגלי אש"ף, יורים זיקוקים ומפרים את הסדר הציבורי באזור. 

300 מפגינים צעדו אל עבר כיכר השעון ביפו, וכוחות המשטרה ליוו אותם כדי למנוע את התלהטות האירוע. המוחים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה, כאשר בסופו של דבר הוחזר הסדר למקום.