הקרב על הארכת שנת הלימודים: בית הדין לעבודה דחה היום (שישי) את בקשת המדינה לחייב את מורי ארגון המורים העל יסודיים להמשיך לעבוד לאחר סיום שנת הלימודים, בכך שנת הלימודים בכיתות י' הסתיימה. נציגי משרדי האוצר והחינוך ביקשו לדחות את ההחלטה למוצאי שבת, כדי שלמדינה יהיה זמן להתייחס לטענות של ארגון המורים. יחד עם זאת קרא בית הדין לעבודה לצדדים לשוב למשא ומתן.

שנת הלימודים בכיתות א'-ט' ובגנים תסתיים ב-30 ביוני. החלטת בית הדין לענייני עבודה ביטלה למעשה את ההסכם בין הסתדרות המורים למדינה, שקבע כי שנת הלימודים תתארך רק אם גם בתיכונים ילמדו ימים נוספים. שר החינוך יואב גלנט סיכם עם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, כי "בית הספר של החופש הגדול" יפעל עבור ילדים הגנים וכיתות א'-ד' החל מ-1 ביולי ועד 6 באוגוסט, ולעובדי ההוראה יתאפשר לעבוד בבית הספר של החופש הגדול בתמורה לתשלום שכר נוסף.

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס: "בשנה וחצי האחרונות הוכיח השלטון המקומי את יכולת הרשויות להתגייס, לקבל החלטות ולבצען לטובת הציבור  על הצד הטוב ביותר וכך יהיה גם במהלך חופשת הקיץ". נציין כי מעתה, הפעלת בתי הספר של הקיץ הינה באחריות הרשויות בלבד.

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר: "משרד האוצר דחה את כל הצעות הפשרה שהצענו. מה שנותר הוא שבית הדין הארצי לעבודה יקבל החלטה, ואני מקווה שידחו את הבקשה".

משרד החינוך התייחס לפיצוץ המשא ומתן עם ארגון המורים ואמר כי הארגון "דחה את כל ההצעות והציב דרישות בלתי מידתיות". לפי המשרד, "במסגרת הדיונים העלתה המדינה הצעות מרחיקות לכת ועשתה כל שלאל ידה כדי להגיע להסכמות". 

אתמול תקף שר החינוך יואב גלנט את ארגון המורים ברקע המחלוקת על ימי הלימוד בקיץ: "מדינת ישראל ומערכת החינוך בכלל זאת נמצאת בימים לא רגילים וכולנו נדרשים להיכנס מתחת לאלונקה ולתרום את חלקנו במסגרת צו השעה".

השר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏מערכת החינוך חשובה ומשפיעה על כל אזרחי מדינת ישראל. לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה במדינה בשל שאיפות אישיות וקטנוניות. אנחנו מחוייבים לתלמידים, למורים ולהורים".

כזכור, בתחילת השבוע הודיע שר החינוך יואב גלנט כי שנת הלימודים בגני הילדים ועד כיתות י' תימשך תשעה ימים נוספים. אולם, ארז הבהיר כי ההסכם עליו חתמה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד להארכת שנת הלימודים אינו חל על מורי כיתות י' שהארגון מייצג. בתגובה, בן דוד הודיעה כי בשל עקרון ה"שוויוניות", אם מורי כיתות י' לא ילמדו תשעה ימים נוספים - מערכת החינוך כולה לא תפעל במשך תשעת הימים הנוספים.