עיריית פתח תקווה החליטה להעביר את תלמידי כיתות ה'-י' ללמידה מקוונת עד לסוף שנת הלימודים. בהודעה מטעם העירייה נמסר כי "לאור העלייה בתחלואה ובמטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה ולשמור על בריאות התלמידים וצוותי ההוראה, יעברו תלמידי העיר פתח תקווה ללמידה מבוקרת החל מיום ראשון ה-21.6".

עוד צוין כי "ההחלטה התקבלה לאור הנתונים על עלייה בתחלואה בבתי הספר והעלייה בקצב ההדבקה בקרב תלמידים ומורים. ראש העיר רמי גרינברג יחד עם ראש מינהל החינוך רון כץ ומנהל מינהל החינוך רמי הופנברג בהחלטה משותפת עם משרד החינוך, על שינוי הלמידה בבתי הספר. בתי הספר יישארו פתוחים והמורים כאמור ימשיכו ללמד".

תלמידי היסודי, בכיתות א'-ד', יעברו ללמידה מותאמת במתכונת קפסולות, ואילו תלמידי ה'-ו' יעברו ללמידה מקוונת. תלמידי חטיבות הביניים, בכיתות ז'-י', יעברו ללמידה מקוונת עד לסוף שנת הלימודים, ובמידת הצורך יתבצעו תגבורים בקבוצות קטנות בבתי הספר. תלמידי התיכון, בכיתות יא'-יב', ימשיכו בהכנות למבחני המתכונת והבגרויות ויגיעו לבתי ספר על פי הצורך.

המשטרה פורסת מחסומים בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)
המשטרה פורסת מחסומים בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

ראש העיר רמי גרינברג מסר: "על מנת למנוע המשך התפשטות נגיף הקורונה ולעצור את העלייה בתחלואה החלטנו על שינוי הלמידה בבתי הספר ובתוך כך למידה מרחוק לכיתות ה' עד י' וזאת עד לסיום שנת הלימודים. חשוב להבין שנגיף הקורונה עדיין כאן ויש להקפיד הקפדה יתרה על כל הנחיות משרד הבריאות לרבות חבישת מסכה, שמירה על היגיינה ושמירה על מרחק. לצערי השנה אנו לא מסיימים בחגיגות וטקסים אלא מציינים את סיום הלימודים באופן צנוע ומקוון, בהזדמנות זו אני מאחל לכולם חופשה נעימה בקיץ ובריאות איתנה".

ממלא מקום ראש העיר וראש מינהל החינוך, רון כץ, הוסיף: "נתוני התחלואה לא הותירו לנו ברירה אלא לעבור ללמידה מקוונת בכל הכיתות הבוגרות. המנהלים והמנהלות יעדכנו את התלמידים וההורים לגבי הפרטים של מערכת השעות המקוונת, איסוף החפצים מהלוקרים, חלוקת התעודות בסוף השנה וכדומה".

העלייה בתחלואה במערכת החינוך נמשכת

מנתונים שפרסם אתמול משרד החינוך, עולה כי מספר החולים הכולל עומד על 654 (מתוך כ-2,300,00 תלמידים ומתוך כ-200,000 עובדי הוראה), כאשר בסך הכל 177 מוסדות (מתוך כ-5,200 בתי ספר וכ-20,000 גני ילדים) נסגרו.

כמו כן, 23,442 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי (מתוך: 2.3 מיליון תלמידים וכ-200,000 עובדי הוראה), כחלק מתורת ההפעלה של מערכת החינוך, לפיה במקום בו נמצאת תחלואה המוסד החינוכי נסגר והתלמידים והצוות החינוכי נכנסים לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות.