הממשלה אישרה אמש כי ענף התרבות ייפתח ויתאפשר קיום מופעים, תחת הגבלת קהל של עד 250 איש, וכי כי אירועים בהשתתפות למעלה מ-250 איש, ועד 500, יאושרו רק בכפוף לאישור מנכ"ל משרד התרבות והספורט. הבוקר (חמישי) העניקו שאול מזרחי, בעל מועדון הבארבי שניהל מאבק ציבורי לפתיחת הענף, והמוזיקאי הוותיק רמי פורטיס ראיון לכאן ב' והתייחסו לנושא.

"המאבק הצליח בחלקו אבל אנחנו עדיין תעשייה שמדממת. כרגע נותנים לנו מתווה של עד 500 איש באישור מנכ"ל משרד התרבות. שערו בנפשכם שאם יהיו רק 250 איש, אז המופע יהיה אקוסטי, הצוות והנגנים של האמן לא יצטרפו אליו. ב-500 איש כבר אפשר להתאושש", אמר מזרחי.

"אנשים משתוקקים לנפש, לחוות את החוויה התרבותית, אבל צריך להתייחס למציאות, מה שחשוב זה שאתמול נתנו לנו רגע אחד אחרי הרבה זמן להיות נוכחים, וזו התחלה חשובה. אף אחד בתחום שלנו לא קיבל פיצוי ואני לא יודע למה. יש בזה משהו מעליב. אנחנו אנשים עובדים, זו עבודה שאני עושה ארבעים שנה, ואני לא עשיר גדול, אני חי נחמד", הוסיף פורטיס.

כשהשניים נשאלו האם ענף התרבות נדחק לסוף בשל היותו מזוהה עם השמאל, השיב פורטיס: "בחיים לא עליתי לבמה והצהרתי את דעתי הפוליטית, ייצגתי את האמנות שלי", ומזרחי הוסיף: "אני לא במקום של התבכיינות, יש לנו גם אנשים שהם לא בשמאל. השאירו אותנו לסוף מתוך בורות וחוסר ידע. התרבות בעולם לא נפתחה הרבה לפנינו, לא ידעו לטפל בחיה הזאת".

"ההפסדים היו מאוד גדולים. אחרי חודשיים וחצי בבית אתה חושב איך לחזור לשגרה. מ-24 ביוני אנחנו מתחילים לרוץ, מופעים כל יום ולפעמים גם בצהריים וגם בערב. יש כאלה שחוששים ורוצים ללכת על החמרה כדי לתת תחושת ביטחון. יש פה מגפה, נלמד איך להתמודד איתה וניתן לקהל תחושה בטוחה. אני מחזיר את כל העובדים, אולי המשמרות יתכווצו אבל אני לא נפרד מאף אחד", המשיך מזרחי.

"ברור שאני מתרגש, אתמול ראיתי את הבמה בבארבי. אולי אפתח את ההופעה עם 'מי מסתתר מאחורי המסכה'", סיכם פורטיס את דבריו.