דובר צה"ל הודיע הבוקר (רביעי) כי הגברים המתגייסים לצבא ישרתו 30 חודשים, ולא 32 חודשים כפי שהיה נהוג עד כה. השינוי חל גם על נשים בתפקידים מסוימים. מדובר באלה המתגייסות בהתנדבות לתפקידים שנקבע לגביהם, בהתאם לחוק, כי משך השירות יהיה זהה לזה של הגברים. התיקון יוצא לפועל במסגרת התיקון לחוק שירות הביטחון מדצמבר 2016. 

כאמור, החל מהבוקר כל מתגייס לצה"ל יקבל הודעה שלפיה "בהתאם לחוק, משך שירות החובה לגברים שמתגייסים החל מ-1 ביולי 2020 מקוצר מ-32 חודשים ל-30 חודשים". בהודעה למתגייסים נכתב גם כי משך שירות זה עשוי להשתנות. "נבקש להביא לידיעתך כי קיימת אפשרות שלאחר גיוסך החוק יתוקן, כך שאם משך שירות החובה ישתנה, החוק החדש יוחל עליך", הובהר במכתב.

שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט הגיב להודעה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כשר הביטחון למדתי לעומק את נושא אורך השירות ומסקנתי ברורה: קיצור השירות של חיילי צה״ל הוא שגיאה חמורה שתפגע במצבת הלוחמים ביחידות השדה, בטיב ובעומק ההכשרות של חיילי צה״ל, 
ומעל לכל—בכשירות צה״ל במלחמה הבאה. אני קורא לממשלה לבטל קיצור זה. מפלגת ימינה תתמוך בחקיקה כזו".

כזכור, במרץ 2018 שוחרר המחזור הראשון של חיילים לאחר 32 חודשי שירות בלבד, ולא שלוש שנים מלאות כפי שהיה עד אז. החלטת הקיצור נתקבלה על ידי הממשלה ועוגנה בחקיקה, בימי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט שלא התנגד לה, והיא התקבלה כחלק מההסכמות שהושגו עם האוצר, במסגרת התקציב הרב־שנתי.

עם זאת, אבל העמדה בצה"ל שונה כיום, שכן בצבא מזהים פערי כוח אדם משמעותיים ביחידות הלוחמות, שמגיעים לעתים למחסור של עשרות לוחמים בגדודים הסדירים. מדובר בפער שבא לידי ביטוי בעיקר בפלוגות הוותיקות. כמו כן, סבורים בצה"ל, כי קיצור נוסף בשירות יפגע עוד בהכשרות המקצועיות של הצבא שכבר קוצרו באופן משמעותי.