הקצבאות נחתו בחשבונות הבנק: הביטוח הלאומי הודיע היום (ראשון) כי הפעימה השנייה של המענקים תיכנס לחשבונות הבנק של האזרחים בימי שלישי ורביעי. בהודעת הארגון נמסר כי "בימים אלה הביטוח הלאומי עושה הצלבות נתונים ומיפוי של אזרחים הזכאים ל'מענק לכל אזרח' מוגדל. כאמור, מעולם לא היה פרויקט בסדר גודל כזה במדינת ישראל. ולאחר העברת החוק ביום רביעי אחה״צ, נערך פיתוח המחשובי לטובת אלו שנקבע עבורם מענק מוגדל". 

בביטוח הלאומי ציינו כי "ישנם כ-800 אלף זכאים למענקים מוגדלים כשביום שלישי הקרוב יופקד המענק לכ-400 אלף (50%) ויום למחרת (רביעי) יופקדו ה-50% הנותרים יחד עם עוד זכאי המענק הבסיסי". עוד נמסר כי החלוקה ליומיים מתבצעת מפני שמדובר במיפוי וביצוע ראשוני מסוגו. 

ביטוח לאומי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
ביטוח לאומי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

כאמור, הפעימה הנוכחית תועבר לבעלי זכאות למענקים מוגדלים. מדובר בעיקר במקבלי קצבאות נכות כללית, הבטחת הכנסה או דמי מזונות, במקבלי גמלת סיעוד ובמקבלי קצבאות אזרח ותיק ושאירים שמקבלים גם השלמת הכנסה או השלמה לנכות כשאם מדובר בבני זוג זכאים, המענק המוגדל ישולם רק לאחד מהם.

ביום רביעי תתחיל גם תשלום הפעימה השלישית לרווקים או נשואים ללא ילדים שכבר יש בידי הביטוח הלאומי את פרטי חשבונות הבנק שלהם ואילו אלו שמעדכנים את הביטוח הלאומי רק השבוע בפרטים, יקבלו את המענק מאוחר יותר.

״היום זהו יום בשורה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה שערך היום עם שר האוצר ישראל כ"ץ ומנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר לרגל העברת המענקים לחשבונות הבנק. "כפי שהבטחנו, ארבעים אלף עסקים נוספים קיבלו היום פעימה נוספת של עזרה וגם 99.57% מילדי ישראל, שהם שלושה מיליון ילדים ב-1,250,000 משפחות. הבטחנו וקיימנו להביא מהר את המענקים לילדים, למשפחות ולעסקים. יהיו עוד תוכניות. זו בשורה גדולה!"

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אלי דסה)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אלי דסה)

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר: "הבטחנו שהפעם זה יקרה מהר, והיום הכסף עבור שלושה מיליון ילדים נכנס לחשבון הבנק. הבטחנו שהפעם זה יקרה מהר, ולמעלה מארבעים אלף עצמאים קטנים קיבלו היום את הכסף לחשבון הבנק שלהם. זה יילך ויימשך – הביטוח הלאומי יעביר ליותר ויותר הורים, מבוגרים, מקבלי קצבאות, חיילים וחיילות משוחררים ולכל מי שהחלטנו את כל הכספים וכפל הקצבאות. יחד עם זאת, כל העסקים, כל העצמאים, כל השכירים שהבטחנו להם שעומדים בקריטריון – יקבלו דמי אבטלה לשנה, יקבלו מענקים – מענקי שכר ומענקים עסקיים - במשך שנה, וגם העסקים עצמם יקבלו את הסיוע".

מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר הוסיף: ״קודם כל, כפי שציין רה"מ, כל הילדים במדינת ישראל, במלוא מובן המילה - ההורים שלהם, קיבלו את הכספים היום בבוקר. למען האמת, הכספים עברו כבר ביום שישי ונכנסו היום בבוקר, מבחינת זהות הכסף, לבנקים. במהלך השבוע אנו נעביר את יתרת המענקים לכל התושבים במדינת ישראל: אלה שמקבלים כפל מענק ואלה שיקבלו את המענק הבסיסי".

"אנו עושים את הכל כדי שהמענקים יעברו לחשבונות של כל הזכאים עד סוף השבוע הזה, מקסימום - תחילת שבוע הבא. אלה שאין לנו את חשבונות הבנק שלהם – אנו נעביר את הכסף שמגיע להם לבנק הדואר, הם יידרשו להגיע לשם, להזדהות, ולקבל את הכסף במזומן. לא יהיה אחד שלא יקבל את המענק שמגיע לו".

יש עם מי לדבר

"מי שקיבל קצבאות בשנה האחרונה - לא נדרש לעדכן חשבון בנק", הדגישו בביטוח לאומי והוסיפו: "הוקם מוקד ייעודי לעדכון ומספרו - *8321 כמו כן מוקד דיגיטלי ייעודי שמספרו - 02-5393733. כאמור, קבוצת הגיל הגדולה ביותר אותה הביטוח לאומי מנסה לאתר ולהצליב חשבונות בנק הם גילאי 18-21, צעירים ללא ילדים שיקבלו את המענק ככל הנראה רק בפעימה השלישית משום שהם אינם עובדים בעבודה קבועה, טרם מפרישים תשלומים קבועים לביטוח הלאומי ורובם ככולם משרתי הסדיר בצה"ל. 

הפעימה הראשונה הועברה בשעות הבוקר

מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר אמר: "הביטוח הלאומי ממשיך לעבוד מסביב לשעון כדי להעביר את המענקים לכל אזרחי ישראל בטווח זמן של ימים בודדים. חוק ׳המענק לכל אזרח׳ עבר ביום רביעי אחה״צ ומאז פתחנו מוקד טלפוני יעודי ומוקד דיגיטלי לעדכון חשבונות הבנק, יצרנו פיתוחים מחשוביים בהתאם לפרמטרים שנקבעו בחוק, וממשיכים כל העת בהצלבות נתונים להעברת המענקים ושליחת עדכונים באמצעות מסרונים לתושבים".