שעון החול לקראת בחירות חדשות הולך ואוזל, ואם הפוליטיקאים לא ישכילו לפתור את משבר התקציב עד 25 באוגוסט - מדינת ישראל תלך אל הקלפיות. על פי סקר מאגר מוחות בראשות פרופ' יצחק כץ, שישודר הבוקר בתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM, רוב גדול בציבור, 52% מכלל המשיבים ו־68% מבעלי הדעה, יטילו על ראש הממשלה בנימין נתניהו את האחריות על הקדמת הבחירות. לעומת זאת, רק 25% מכלל המדגם (ו־32% מבעלי הדעה) סבורים שהאשמה במקרה כזה תוטל על יו”ר כחול לבן, ראש הממשלה החליפי בני גנץ. 23% יטילו את האשם על שניהם או לא יודעים.

במקרה של הליכה לבחירות תיראה מפת המנדטים כך: מפלגת הליכוד ממשיכה לאבד גובה ומקבלת בסקר הנוכחי 32 מנדטים לעומת 35 בסקר הקודם. גם כחול לבן בראשות גנץ ממשיכה ליפול ויורדת ל־11 מנדטים, אחד פחות מהסקר הקודם. לעומתם, יש עתיד־תלם בראשות יאיר לפיד מתחזקת במנדט ועולה בסקר הנוכחי ל־18 מנדטים.

נתניהו במסעדה ברמלה. בדרך לבחירות? צילום: מתוך דף הפייסבוק של ראש הממשלה

סקר מנדטים 7/8/20 (צילום: 103FM)
סקר מנדטים 7/8/20 (צילום: 103FM)

הרשימה המשותפת מתחזקת במנדט ועולה ל־16 וכך גם ימינה בראשות נפתלי בנט, שלא מפסיק לאתגר את נתניהו בנושא הקורונה. המפלגה עולה במנדט לעומת הסקר הקודם ומקבלת 12 מנדטים. ש”ס בראשות אריה דרעי, שמנסה להצטייר במשבר הנוכחי כמבוגר האחראי, עולה במנדט ל־10, ואילו ישראל ביתנו בראשות ליברמן, 8 מנדטים, ומרצ עם 5 מנדטים שומרות על כוחן. תמונת הגושים נראית כך: גוש הימין - 62, גוש המרכז־שמאל – 50, ליברמן 8. שאר המפלגות לא עוברות את אחוז החסימה.

עוד נבדקה בסקר האפשרות שבכנסת יועבר חוק לפסילת מועמד עם כתבי אישום מלהתמודד לראשות הממשלה. כאן יש רוב קטן של מתנגדי הפסילה, 43%, על פני מצדדי הפסילה, 40%. לעומתם 17% אינם יודעים. הסקר נערך אתמול בקרב מדגם של 501 משיבים בני 18 ומעלה באמצעות פאנל אינטרנטי קיים. גודל הטעות הסטטיסטית 4.4%.

סקר - האם לפסול את נתניהו (צילום: 103FM)
סקר - האם לפסול את נתניהו (צילום: 103FM)