סקר מנדטים שפורסם הערב (שישי) ב"חדשות 12" מצא כי שבועיים לפני פיזורה של הכנסת, במידה ותקציב במדינה לא יעבור - "הליכוד" מאבדת מנדט אחד אבל עדיין שומרת על פער גדול מ"יש עתיד-תל"ם" בראשות יאיר לפיד.

בנימין נתניהו נגד התקשורת. צילום: לע"מ

על פי הסקר, הליכוד מובילה עם 31 מנדטים. הרחק מאחור נמצאת יש עתיד-תלם עם 18 מנדטים, שניים יותר מ"ימינה" של נפתלי בנט. המפלגות החרדיות שומרות על 16 מנדטים במשותף כאשר כל אחת מהן מקבלת 8 מנדטים.

עוד עולה מהסקר, כי "ישראל ביתנו" בראשותו של אביגדור ליברמן מקבלת 7 מנדטים ומרצ עומדת על 6  בלבד. למרות ירידתה של מפלגת הליכוד בסקרים, גוש הימין  שומר על כוחו עם לא פחות מ-63 מנדטים.

משתתפי הסקר אף נשאלו מי המועמד המתאים היותר לעמוד בראשות הממשלה. 38% מהמשיבים ענו כי נתניהו הוא המתאים ביותר ורק 19% העדיפו את גנץ. 

גם כשהוא מתמודד מול לפיד הפער נותר גבוה ועומד על 24% לטובתו של נתניהו. בשאלה מי יותר מתאים לראשות הממשלה – נתניהו או גדי איזנקוט, העדיפו 43% את ראש הממשלה ורק 18% את הרמטכ"ל לשעבר.

היחיד שמצליח לאתגר את ראש הממשלה נתניהו בשאלת ההתאמה הוא יו"ר ימינה נפתלי בנט, שמיצב את עצמו כאופוזיציה להתנהלות הממשלה בטיפול במשבר הקורונה והמשבר הכלכלי. הפער בין השניים עומד על 10% בלבד לטובת נתניהו (36%-26%). הסיבה לפער הקטן בין השניים היא כי השמאל מעדיף את בנט. 

נפתלי בנט בדן פנורמה (צילום: פול/ קוקו)
נפתלי בנט בדן פנורמה (צילום: פול/ קוקו)

במענה לשאלה על מי תוטל האשמה במידה וישראל תלך לבחירות נוספות - 42% מקרב הציבור יתלה את האשמה בנתניהו. לעומת זאת, רק 14% מאמינים שגנץ יהיה אשם בכך ו-31% מחלקים את האשמה בין ראש הממשלה לראש הממשלה החליפי.