בדיון שפתחו הבוקר (שני) בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, דיברו השניים על הסכם השלום עם איחוד האמירויות. בדבריו, תקף כספית את נתניהו כאשר טען כי שאר לוקחי החלק בהסכם לא קיבלו את הכבוד הראוי להם בנאומו של נתניהו, ובראשם ראש המוסד, יוסי כהן: "לא להזכיר את יוסי כהן? מילא השפיל את שר החוץ והביטחון שלו, את יוסי כהן? זה הרי בעל הבית, בעל הברית, זה שעשה את העבודה, זה שניהל את המגעים", אמר. "זה שאתה רוצה שיהיה עבריין נוכל, רה"מ שלך - לא מחייב גם אותי" הוסיף למגל, ונכנס איתו לוויכוח. 

בן: "תסתכל את מי הוא לא העליב בסיפור של האמירויות? לקח את גנץ ואשכנזי, אנשים בזכותם הוא שם, אם הם לא היו קורסים לא היה לו שלטון, הוא היה הולך לבחירות רביעיות לפני שבועיים-שלושה ולך תדע מה היה יוצא שם. להפשיל אותם עד עפר, להגיד את המשפט המתועב שהוא לא גילה כדי שהאיראנים לא יגלו את זה כאילו שני הרמטכ"לים לשעבר הם סוכנים איראנים. לא להזכיר את יוסי כהן? מילא השפיל את שר החוץ והביטחון שלו, את יוסי כהן? זה הרי בעל הבית, בעל הברית, זה שעשה את העבודה, זה שניהל את המגעים. הוא לא מזכיר גם אותו. עכשיו מתברר כפי שאמר יאיר לפיד ב-'שבע תשע' שעומר אדם יודע על הופעה שם כבר שבועות".

ינון: "הגענו לשלב ה-'נו באמת'?"

בן: "כן, הגענו לשלב ה-'נו באמת'. אתה מוזמן להגיד ואם זה יעשה לך טוב תצעק את זה. מישהו שלח לי כתבה מגלובוס מהערב הקודם על עו"ד שעוסק 15 שנה בייצוג אנשי עסקים באמירויות ומספר שאחד מהמנהיגים, אחד מהשלושה, התקשר אליו לפני עשרה ימים להגיד לו 'תתחיל להתכונן', אז לזמרים הוא סיפר".

ינון: "אתה מניח, אתה לא יודע".

בן: אני חושב שיש לי מסד די מבוסס, האדם הזה שגילה מעל לדוכן, במבט לחדשות על הקטע של ההפצה בדיר א-זור, שהדו"ח ב-99', מזוודה עם המסמכים הכי סודיים שהיו לנו כולל הגרעין שאין לנו - נתפסה אצלו במלון בארצות הברית. גדול המדליפים מאז שיש פוליטיקה. הוא לוקח את שני השותפים שנתנו לו שלטון, זה שהם חדלי אישים ברמה בלתי נתפסת, גנץ ואשכנזי הם חדלי אישים ברמה בלתי נתפסת".

ינון: "אולי לא באותה רמה?"

בן: "הם בני אדם הגונים, זה שאתה רוצה שיהיה עבריין נוכל, רה"מ שלך - לא מחייב גם אותי".

ינון: "למה עבריין?"

בן: "קידמתי את זה בשלב אחד, קיצרתי טווחים".

ינון: "זה לא בסדר בתור עיתונאי אתה חייב להקפיד על עובדות".

בן: "מקבל את התיקון, עבריין זה פשוט קצר יותר מלהגיד נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים".

בן: "שני אנשים שאני אומר באחריות – בלעדיהם סיפור האמירויות לא היה קורה, הם השקיעו הרבה אנרגיה בטרפוד הרעיון המטורלל של הסיפוח, הרבה מאוד אנרגיה. ההליכה שלהם לממשלה והאמירה שלהם שזו ממשלה פריטטית ומחצית ממנה לא רוצה את זה; שג'ארד קושנר ואבי ברקוביץ', שימוש בהרבה מאוד מנופים בארה"ב ועכשיו שני חדלי האישים האלה במקום להתייצב ולהסביר את חלקם בהיסטוריה - גבי אשכנזי מדבר בטלפון עם עוזר שר החוץ ופותח, וגנץ זה גנץ. מה לעשות? אין עם מי לעבוד".

הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות (צילום: gettyimages)
הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות (צילום: gettyimages)

ינון: "אנחנו מדברים על מהלך היסטורי מטורף שהתחיל בהתנגדות של נתניהו לאובמה ובנאום בקונגרס שאתם זלזלתם ולעגתם לו על המהלכים שהוא עושה, וחשבתם שהוא מחריב את היחסים עם ארה"ב, כל חירייה שפכתם לו על הראש, והוא נגדכם ונגד כל העולם ונגד נשיא ארה"ב הלך לקונגרס ונלחם בהסכם עם האיראנים. והגיע טראמפ ובוטל ההסכם עם האירנים ואתמול בראיונות הוא הסביר נתניהו שמה שהוביל את מדינות ערב לשנות את הגישה כלפי ישראל זה המאבק שלו מול האיראנים. כשהם הבינו שיש פה מהלך רציני, שהם מוכנים לשלם עליו מחירים אמיתיים מול האיראנים, המטרה הזו של מדינות ערב המתונות ומדינת ישראל זה מה שהוביל בסופו של דבר. מדובר בלא פחות מגאון היסטורי, זו גאונות היסטורית ואתה בא ומתחיל להגיד 'הוא כן אמר לאשכנזי או לא' ובאיש עסקים או לא. תמשיך, דבר".

בן: "אני אדבר, אין פרט אחד במה שאמרת שקרוב למציאות. עושה רושם ברור שאתה לא שולט בחומר. אני אומר את זה בצער, הקונגרס קשור לאמירויות?"

ינון: "הוא אמר את זה אתמול".

בן: "מדובר בשקרן הכי גדול מאז בריאת האדם".

ינון: "באיזה חומר אני לא בקיא?"

בן: "אתה לא בקיא בחומר כי אין קשר בין ההליכה השערורייתית שלו שגרמה לנו נזק גם בנכסים אסטרטגיים וגם במיליארדים של דולרים לקונגרס, אחרי שהסכם הגרעין כבר היה סגור לבין מה שקרה עכשיו. הוא לא המציא את המאבק נגד איראן, הוא הצטרף אליו אח"כ, לפניו רבין ופרס וגלעד שזיהו את הסכנה. לגבי ההליכה, הוא נאבק בהסכם, הוא יכול היה להיות בחדר ולהשפיע אם הוא היה משתף פעולה עם אובמה בקטנה בנושא הפלסטיני, הוא לא היה צריך לפרק אף התנחלות אבל הוא הצליח להשניא את עצמו על אובמה ולזרוק אותנו מהמשא ומתן".

ינון: "במבחן התוצאה אין הסכם עם האיראנים ויש שלום עם איחוד האמירויות, ואתה מתווכח אם הוא דיבר עם אובמה או לא".

בן: "יש הסכם עם האיראנים, אתה אומר עכשיו שאנחנו בלילה. ההסכם לא בוטל כי ארה"ב לא יכולה לבטל אותו".

ינון: "יצאה ממנו".

בן: "אתה יודע למה זה גרם? לזה שהאיראנים נמצאים היום שנה יותר קדימה מהמרחק מהגרעין מאשר היו אצל אובמה".

ינון: "אז לא היה צריך לבטל את זה?"

בן: "אתה יודע כמה נזק הוא גרם לאובמה? אי אפשר היה לבטל את ההסכם, הסביר לו חיים סבן, הסבירו לו כל ראשי המערכת אמרו לו – זה נחתם".

ינון: "אתה מבין לאן הגענו? חיים הסביר לו? הוא הסביר לו על מדיניות החוץ של מדינת ישראל?"

בן: "חיים סבן זה השלדון אדלסון של הצד הדמוקרטי. חיים סבן, השליטה שלו, הוא התורם הכי גדול של המפלגה הדמוקרטית. נתניהו בנסיעה לאובמה לא ביטל את הסכם הגרעין, זה לא השפיע בכלל על הסכם הגרעין, זה היה נאום שהמטרה שלו הייתה שהוא ינצח בבחירות. הוא גרם בפעם הראשונה להפסקת התמיכה הדו מפלגתית, כך שאם יחזור חלילה ביידן לשלטון אנחנו תקועים עם דמוקרטים שאופי נקם ויותר מזה, איפא"ק בפעם הראשונה בתולדותיה, אף מועמד דמוקרטי לנשיאות לא הגיע לנאום באיפא"ק זה תוצרת נתניהו, הוא לא ביטל את ההסכם. הנס שקרה זה שטראמפ נבחר. למה הוא כן גרם? לנקמה קשה של אובמה ומוצדקת, שנה הבאה אנחנו לא יכולים להוציא את הסיוע האמריקני ולהביא לאלפי מובטלים. כל זה? זה נזק אסטרטגי כבד של החבר שלך השקרן. לגבי איראן, הוא לא המציא את איראן, הוא נאם המון נגד איראן כשהיה פה כור גרעיני אחר - ראשי ממשלה עם ביצים בגין אולמרט השמידו אותו. זה הפחדן ב-2010-12 הכין אופציה ב-12 מיליארד שקל ולא עשה כלום כי לנאום הוא יודע, לשקר הוא יודע וכל מה שאמרתי רק תיקנתי אותך. זה לא קשור לזה שהוא מתנהג כמו זבל לשותפים שלו וגם לראש המוסד. יש לי אנקדוטה לגביו".