ההתחממות בגזרת עזה: גורמים ברצועה הגיבו היום (חמישי) לאיומים שהשמיע אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שטען כי ישראל נערכת לסבב בדרום במידת הצורך, זאת בצל ההסלמה וטרור הבלונים המתמשך בעת האחרונה, שגרם לעשרות שריפות ביישובי העוטף. 

גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, במהלך דיון שערך עם ראשי רשויות בדרום, במהלכו הגיב למצב הביטחוני, וטען כי ביכולותיה של ישראל לתקוף לא רק מבנים ומטרות - אלא גם את מי שפועל מתוכם. בתגובה לדברים אלו, מגורמים צבאיים ברצועה נמסר כי "ההתנגדות תגביר את המוכנות הצבאית שלה, ותל אביב תבער מאלפי טילים, באופן שישראל לא תצפה לו". 

בעיתון הלבנוני אל אח'באר דווח היום (חמישי) כי השגריר הקטארי רצועת עזה, מוחמד אל עמאדי, הביע נכונות להאריך את מענקי התשלום לתושבי עזה בחצי שנה, בנוסף לפרויקטים נוספים, וכי הוא דן בנושא עם גורמים בתנועת חמאס. 

נכון לרגע זה, הנציג הקטארי ברשות הפלסטינית, מוחמד אל עמדי, קרא לקהילה הבינלאומית ולאו"ם למלא את ההתחייבות שלהם כדי לתמוך באזרחי עזה, בדיוק כפי שקטאר מילאה את התחייבויתה.

פלסטינים ברצועת עזה מחכים לכסף הקטארי (צילום: AFP)
פלסטינים ברצועת עזה מחכים לכסף הקטארי (צילום: AFP)
 

הדיווח מגיע לאור משבר אספקת החשמל המתמשך ברצועה זה היום השלישי, כתוצאה ממניעת העברת הדלקים משטחי ישראל לעזה, דבר שמאיים על פעילותם הסדירה של בתי החולים והמרפאות בעזה. 

כזכור, לפני כשבוע, בעקבות שיגורי בלוני הנפץ הרבים בעת האחרונה, שגרמו לעשרות שריפות ביישובי העוטף, הודיע שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בנימין בני גנץ, על סגירת המעברים לרצועה ועצרה את הכנסת הדלקים אליה. ממתאם הפעולות בשטחים נמסר כי חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת נגד אזרחי ישראל. 

שריפה בעוטף עזה. (צילום: אלי כהן דובר כבאות מחוז דרום)

כזכור, בתחילת החודש נודע כי ראש המוסד, יוסי כהן, מעורב באופן ישיר בשיח מול הקטארים על מנת להבטיח את המשך העברת כספי הסיוע לרצועת עזה, זאת לאחר שישראל הודיעה לקטאר לפני כחודשיים על הסכמתה להכניס את המענק הקטארי לרצועת בתמורה להפסקת הפרחת בלוני התבערה, כך דווח אז ב"אל אח'באר". לפי הדיווח, הפלסטינים הסכימו להפסיק את שיגור בלוני הנפץ לאחר שישראל הסכימה לאפשר העברה של 50 מיליון דולר מדוחה לרצועה. מדובר על סכום המהווה שתי פעימות של המענק הכספי.