המתיחות בדרום: פרשננו הצבאי טל לב רם שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על התקיפה הלילית של צה"ל ברצועת עזה,  בעקבות הפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל, והתייחס לסיכוי שהאירועים הללו יתפתחו לדבר גדול יותר. "הסיכוי כרגע הוא סיכוי גבוה מכיוון, חמאס הולך לשריפות לא כי הוא רוצה הסלמה בעזה", אמר ב-10FM, "אנחנו יודעים שגם ישראל לא רוצה שיתפתח עימות בעזה".

השריפות בעוטף בעקבות שיגור הבלונים (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

לדבריו, כשרצף הדברים הוא כזה - מצד אחד יש רצף של תקיפות של חיל האוויר, חשמל דרך אגב כבר אין מדי כמה שעות יש חשמל ברצועת עזה, המתיחויות עולות. "אם המצרים לא יביאו תוצאה שתהיה מקובלת על שני הצדדים מכאן ההתדרדרות", הדגיש, "היא קרובה לכן זה אומר את מה שנאי שומע גם מתוך מערכת הביטחון שהסיכוי להסלמה ברצועת עזה הולך וגובר ככל שהרצף נמשך".

לב רם התייחס להפרת הבלונים, שנמשכת מזה כעשרה ימים, והסביר כי "הבלונים הם בסופו של דבר ביטוי להפעלת מדיניות של חמאס. היום זה בלונים, מחר זה משהו אחר. אין לי ספק, על כל הדבר הזה גם המתיחויות בתוך הממשלה נדמה לי שיש להם השפעה". הוא העריך כי גם להסכם עם איחוד האמירויות יש השפעה על המצב הביטחוני: "האירוע הזה לא מוסיף שקט למערכת הביטחונית. זה סיפור מאוד סבוך ומורכב".