"מגבירים את הלחץ הציבורי": בעקבות האונס הקבוצתי באילת, שזעזע את הציבור הישראלי, ארגונים וחברות רבות מכל התחומים החליטו להביע את תמיכתם בנערה ולמחות היום (ראשון) נגד אלימות מינית בכלל, כשהשביתו את העבודה היום בשעה 12:00 כאות הזדהות. 

בין החברות ניתן היה למצוא גם את חברת פלאפון, yes ובזק בינלאומי, שהשביתו את העבודה של 5,000 עובדי החברות למשך רבע שעה. לקוחות שניסו להתקשר ולהשיג את שירות הלקוחות בשעות הללו, נתקלו בהודעה כי "החברה מזדהה המאבק למניעת אלימות נגד נשים, נשוב לפעילות מלאה בשעה 12:15".

דגנית קרמר, משנה למנכ"ל החברות, אמרה כי :"כחברות שפועלות בחברה הישראלית ורואות ערך עליון בשמירה על כבוד האדם ושוויון מגדרי, אנו רואים חשיבות בתמיכה במאבק חשוב זה היוצא למניעת אלימות, מכל סוג, נגד נשים. נוכח האירועים האחרונים, החלטנו להצטרף למחאה ולהשבית את פעילות החברות כאות סולידריות והזדהות".

שביתת הנשים במשרדי פלאפון (צילום: פלאפון)
שביתת הנשים במשרדי פלאפון (צילום: פלאפון)

עובדי אלעד מערכות בשביתת המחאה (צילום: באדיבות אלעד מערכות )
עובדי אלעד מערכות בשביתת המחאה (צילום: באדיבות אלעד מערכות )

גם חברות נוספות כמו חברת אלעד מערכות וכן חברת איטון הבינלאומית שעוסקת בתחום האנרגיה, הצטרפה לשביתה ושחררו את עובדיהם. בחברת אלעד יצאו בקמפיין פנימי, שכותרתו "נשים ונערות אינן הפקר". מנכ"ל החברה, דגן הלוי, התייחס למחאה ואמר כי "אנו קוראים לעובדים לגלות סולידריות על מנת שמקראים נוראיים כאלו לא יחזרו".

מנכ"ל איטון, אופיר גורן, התייחס לשביתה ואמר כי "אסור להשלים עם האלימות נגד נשים, ובוודאי שלא לעמוד מנגד. אנחנו קוראים לכלל עובדינו בישראל, אלה שעובדים מהבית ואלה שעובדים במשרד, לעצור את עבודתם בשעה ולצאת למרחב הציבורי לשם הזדהות עם קורבנות אלימות נגד נשים ולמען מאבק בתופעה". 

רשתות נוספות, כמו רשת אמריקן לייזר, הצטרפה למחאה, ואף הגדילו לעשות והרחיבו את המיזם לכל השבוע. על פי ההנחיה של הנהלת החברה, הרשת נתאפשר לעובדיה לקחת חלק בשביתה כ-10 דקות מידי יום, עד לסוף השבוע, זאת במטרה לגלות סולידריות כלפי מקרים מסוג זה. 

מנכ''ל אמריקן לייזר, רוני בלנקלדר (צילום: יחצ)
מנכ''ל אמריקן לייזר, רוני בלנקלדר (צילום: יחצ)

רוני בלנקלנדר, מנכ"ל החברה, אמר כי כחברה בעלת ריבוי עובדות, הם מגנים את התופעה ומקווים כי פעילותם תוכל לעורר הד ציבורי. "כחברה אשר 95% מעובדיה הן נשים ואשר חרטה על דגלה את ערך כבוד האדם, אנו מגנים בתוקף תופעות מסוג זה ומקווים שהלחץ הציבורי יוביל לשינוי משמעותי".