בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בנושא ניגוד העניינים של רה"מ נתניהו, בשל היותו נאשם בפלילים, הודיע היום (רביעי) רה"מ באופן רשמי כי לא יעסוק במינויים הקשורים למערכת אכיפת החוק, וכתב: "ראש הממשלה הודיע, כי למען הנראות הציבורית ומבלי לגרוע מטענותיו, לא יעסוק במינוי יועץ משפטי לממשלה, פרקליט מדינה ומפכ"ל משטרה". 

נתניהו הורה להצביע בעד דחיית התקציב

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "אנו מברכים על הודעתו של רה"מ, אך אין זה מספיק. לא ייתכן שנאשם בפלילים יסרב להתחייב שלא יעסוק במינוי שופטים, סגנים ליועמ"ש או ראשי יחידות רגישות במשטרה כמו להב 433. לא בכדי ביקשנו כי יוצא צו שיאסור על רה"מ הנאשם בפלילים לעסוק בכל מינוי של בכירים ברשויות המשפט ואכיפת החוק, ונקווה כי בית המשפט יקבל את עתירתנו".

כזכור, בחודש יולי האחרון שלח היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, את טיוטת ניגוד העניינים לרה"מ, לפיה נאסר על נתניהו לעסוק במינוי פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה. ממכתבו של עו"ד יוסי כהן שמייצג את רה"מ טען עלה כי רה"מ דחה את טענותיו של מנדלבליט ואף טען לניגוד עניינים של היועמ"ש, בהיותו גם ממלא מקום פרקליט המדינה בימים אלו.

היועמ''ש אביחי מנדלבליט (צילום: דוברות הכנסת)
היועמ''ש אביחי מנדלבליט (צילום: דוברות הכנסת)

כהן טען בפני מנדלבליט כי "טיעוני אינם 'האשמות שווא חסרות ביסוס" אלא טיעוני עובדה מוצקים'. כמו כן, האשימו כי דווקא טענותיו הן מופרכות, מתחמקות ואף מטעות: "אתה ממשיך להתבצר בעמדותיך, לטעות ולהטעות, תוך התעלמות מכוונת מלשונם המפורשת של הכללים". עוד כתב כהן כי לא יתכן שתגובה עניינית מצדו של נתניהו תיחשב למתקפה על שלטון החוק.

לפני כשבוע דחה היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, את בקשתו של נתניהו להסדר ניגוד העניינים, וסירב לטענות שהועלו בבקשה. בכתב הדחייה הזמין היועמ"ש את עו"ד יוסי כהן שמייצג את רה"מ לבוא בדברים עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, ביחס לטענות שהועלו לגבי טיוטת ההסדר. אתמול נפגשו עורכי דינו של נתניהו עם זילבר ודנו איתה על טיוטת הסכם ניגוד העניינים בעניין מינוי בכירים במערכת אכיפת החוק.