קץ האנושות, "גוג ומגוג", וכה אמר זרתוסתרא שבסוף האלף יסתיים העולם. נבואות ארמגדון, עוד לפני שמישהו חשב שיעשו על זה סרט, היו נחלתם של בני האדם. אפשר לומר שמשחר ההיסטוריה רצתה האנושות להשמיד את עצמה בפאסיביות אגרסיבית, או לפחות חיכתה לכוח שמיימי גדול שיעשה זאת עבורה. זה לא עבד במגיפת הדבר השחור, גם לא בשפעת הספרדית. זה לא ממש קרה במלחמות העולם, אם כי זה היה קרוב לכך, תלוי מאיזה צד מסתכלים על זה. 

זה לא קרה גם כשדיוויד כורש, שהיה בטוח שהוא מחליפו של ישו עלי אדמות, כינס את מאמיניו בווייקו והעלה אותם באש, רגע לפני שסוף העולם מגיע. בשנת 1998 כולנו שילמנו 28 שקלים לכרטיס ועוד 100 שקלים לפופקורן זוגי כדי לצפות באסטרואיד שכמעט משמיד את כדור הארץ, נבואה שמפעם לפעם חוזים בנאס"א, אבל אף אחד לא באמת מקשיב. אם תייר מהחלל היה מגיע לכאן כעת, הוא בחיים לא היה מאמין ששילמנו כסף על צפייה בתחזיות אפוקליפטיות מזויפות. 

4,700 אסטרואידים שנקראים על שם אלים מצריים מאיימים להשמיד את כדור הארץ בהתנגשות חזיתית, תוצאה של זעם קוסמי של ישויות שלא אוהבות את מה שקורה כאן. אבל לנו, ההולכים על שתיים, חושבי המחשבות ורודפי המריבות, יש וירוס אחד גדול שמחריב כל חלקה. לא קוראים לו קורונה - קוראים לו פחד. 

הפחד מכרסם אצל נשים ואצל גברים, אצל מבוגרים וגם אצל צעירים. הוא מכרסם בקרב מנהיגים ובקרב אזרחים. בקרב אלה שמצדדים ובקרב המתנגדים. בקרב מי שאומרים "נעשה ונשמע" ובקרב מי שמתעקשים על "נשמע ונעשה". הם לא יהססו לתקוף במלחמת ההישרדות שבה רק החזק שורד, כי לפחות כך מספר לנו נגיף הפחד. 

מרוב מיתולוגיות על סוף העולם שכחנו שכדי להשמיד את עצמנו מבחינה מוסרית, חברתית ואנושית אנחנו לא צריכים טיל איראני או אסטרואיד, ואפילו לא איש שחושב שהוא המשיח וקהל שהולך אחריו כעיוור בתוך וילה ממולכדת עד לאבדון. עשינו עבודה נפלאה כדי להיות האסטרואיד של עצמנו. נעים במהירות 5.2 מיליון קמ"ש בחלל האוויר, מעלים באש כל חלקה טובה, כל שארית מוסר, יחס אנושי, כבוד הדדי, סולידריות וחוק בשם סדר עולמי חדש. הטלת אימה אנושית זה על זה.

לפני כמה ימים פניתי למשטרה. בפעם הראשונה קיבלתי איומים על חיי שהגיעו במכתב חתום יפה למערכת. להפתעתי הרבה זה לא קרה בגלל דעה פוליטית. זה היה מכתב בכתב יד שבישר לי סופית שהאנושות ירדה מהפסים. האם זה היה גבר מתוסכל שפרק את נפשו הרקובה מזעם על הדף? האם זו הייתה אישה שהתחזתה לגבר? כל התשובות פתוחות, ושום תשובה שתתקבל אחרי שתסתיים החקירה לא תפתיע, מכיוון שקיבלתי בשבוע האחרון גם מזו וגם מזה. הפתעות בעידן הנוכחי, אין.

שנת 2020 תיזכר לדיראון עולם כשנה שבה הגיע קץ האנושות כפי שאנחנו מכירים אותה. האמת היא שזה קרה כבר הרבה קודם לכן, אבל לא היינו ערים מספיק כדי לשים לב להתדרדרותנו המוסרית. מגיפה אחת כיבתה את האור בכדור הארץ, שממשיך לפעול על אדי דלק של חשיבה שמרנית, צרות מוחין וצרות עין. מה שמפתיע בתוך כל הכאוס הוא שלעתים גם הליברלים שחושבים שהם לוחמי צדק וגם הצדקניות הגדולות שנושאות את חרב המלחמה לא תמיד רואים את האחר ממטר, הם בעיקר רואים את עצמם.

אני מניחה שזה קצת משמח לקבל איומים בגלל טור דעה. הגשימו לי חלום, סוף־סוף דעתי מזיזה למישהו. כשהייתי צעירה יותר, אף אחד לא ממש הקשיב לי. היו בנות שנידו אותי חברתית, היו בנים שהפכו לחבריי הטובים והנאמנים ביותר, והיו כאלה שרציתי שיימחק זכרם מעל פני האדמה. כך או כך, אנשים לא היו אף פעם גליק גדול, בטח לא ב־2020, אחרי כליאה בת חודש וקצת בתוך כלוב. היצר החייתי שלהם מבעבע, וכמו אריות רעבים הם רק רוצים לבלוע את השה הראשון שיחליט שנמאס לו לצעוד עם העדר.

אז אני לא ארפה עד שהחקירה תסתיים. אם בשנת 2020 מישהו או מישהי חושבים לעצמם שזה לגיטימי להקיא את תכולת בטנם המזוויעה על דף ולשלוח אותה לאדם זר, רק כי כתב טור שלא עולה בקנה אחד עם דעותיו, קץ האנושיות הגיע, דקה לפני הקץ הסופי. מכיוון שאני עיתונאית לא רק כמקצוע אלא גם בנשמה, הראש שלי עסוק כבר בתחזיות של 2021, לכן אני לא עוסקת במלחמות יותר, זה כל כך 2020. חוץ מזה שאחת החברות הטובות שלי היא הקארמה - והיא יודעת לנשוך היטב את כל מי שמעז להתעסק איתה או איתי. 